Tænde for gulvvarme/ radiator.

Jeg har tændt for varmen idag. Hvor lang tid tager det for gulvvarmen at komme op på indstillet temp? Steget 1 grad på 1 time? Og radiatorer er stadigt iskolde selvom de står på 3. ? Er novice indenfor det opvarmning. Så jeg spørger måske dumt. Har jeg 2 varme pumper. Isåfald burde radiator også varme med det samme som gulvvarme. Eller har jeg 1. Som får gulv op i temp og så åbner op for radiatorer. Kan det være ekspansion tanken der er gået. ? Al hjælp værdsættes.
Mvh Michael.
20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Gulvvarme, hvis støbt mindst et døgn. Radiatore, prøv og ta følerhovedet og "masser" ventilen.

tjek evt, også manometret på fyret. Det viser trykket på vandet. Hvis det er trykekspansion bør det være 2-2,5bar. Er det væsentlig lavere skal du fylde vand på. Du vender tilbage hvis det ikke kan holde tryk ?


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Okay. Så giver jeg det lige en chance. Skal jeg bare skrue op og ned på termostaten? Eller have hovedet af og banke på splitten. Har masseret alle radiatorer et par gange hen over sommeren.

Med hensyn til termostat skal du løsne den skrue der løsner ringen, tage hele hovedet af. Så bør der sidde en lille tap (split) ca. 10 mm ud, Sidder den kun 2 mm ud, må du hive lidt i den. Når den er ude, skal din radiator lynhurtigt blive varm. Giv den lidt smørelse, og tryk den ind og ud flere gange. INDE = lukket ventil UDE = åben ventil. Du kan bruge skaftet af skruetrækker den er for hård til fingrenene.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det er ikke selve stiften der sidder fast men selve keglen længere inde så der skal slås på stiften med en lille hammer så den springer ud.

Mvh.Jørgen.

Annonce
Det må jeg hellere lige tjekke. Hvis jeg tager nogle billeder af mit anlæg. Ville i kunne se om alt er som det skal være?
Jeg må lige have alle hovederne af. Og trykke splitten ind. Er der noget jeg kan ødelægge. Sys jeg mindes som barn at have knækket et termostat hoved af. Og den kom til at stå fuld åben indtil et nyt hovede kom på.
Når du skal have dem på, skal de helt ind over hakket, Kig bag på før du tager den første af. Så kan du se hvor den skal sidde igen. Kommer de ikke helt ind på plads kan termostaten ikke nå stiften
, og de vil være helt åbne.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Den viser 0,3 bar ca. Så det mangler sikkert vand. Men hvilke hane er vand tilgang? Det et virvar af ventiler jeg kan åbne.
måske et billede vil hjælpe lidt

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis