Tænde for gulvvarme/ radiator.

Jeg har tændt for varmen idag. Hvor lang tid tager det for gulvvarmen at komme op på indstillet temp? Steget 1 grad på 1 time? Og radiatorer er stadigt iskolde selvom de står på 3. ? Er novice indenfor det opvarmning. Så jeg spørger måske dumt. Har jeg 2 varme pumper. Isåfald burde radiator også varme med det samme som gulvvarme. Eller har jeg 1. Som får gulv op i temp og så åbner op for radiatorer. Kan det være ekspansion tanken der er gået. ? Al hjælp værdsættes.
Mvh Michael.
Jeg har tændt for varmen idag. Hvor lang tid tager... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
De Danfoss termostater har bare enten en hvid eller sort kappe ind til tilførsel vand. Der ingen skrue eller noget. Skal den bare drejes eller trykket af?

Øverste billede viser din gulvvarmestyring, med pumpe, ventilmotorer og styring.

Helt til venstre i billedet ser jeg et rødt håndtag "stikke ud" Det ligner påfyldning af vand på anlæget. Hvis der fra denne hane går en slange over til en hane på dit brugsvand (galvaniserede rør) SÅ ER DET PÅFYLDNING. Du åbner hanerne i begge ender af denne hvide slange, og ser at trykket stiger fra de 0,3 . Når viseren når op i det grønne område, lukker du begge haner.

Hvis trykket "flyver op " på få sekunder, er din expansionsbeholder ikke i orden. 

Er det ikke som jeg gætter, må du tage et billede lidt mere på afstand så venstre side kommer med.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Så vent lige med radiatorventiler indtil der er vand nok på anlæget.

Det andet nederste billede viser din termostat til varmt vand i vandhaner og bruser.

 Jeg kan se at du har 4 gulvvarme strenge, og på styringen, bag rengøringsværktøj, ses at de alle 4 kalder på varme. De forsøger at varme gulvet op.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Var det bedre? så når jeg påfylder. hvis der er de rigtige jeg åbner så burde det komme stille og roligt op niveauet? ellers er det ekspansions tanken? den sætter vandet under tryk på det højeste punkt så det løber lettere igennem? 

Annonce

Ofte er der i en installation 2 haner der er lukket, med en lille hvid slange imellem. Jeg kan ikke lige få øje på det

Hvis ikke det er lavet sådan, kan det være den hane på det nederste af dine nye billeder, helt oppe i højre hjørne. Der skal så en haveslange på. Igen billeder lidt længere væk fra for overblikket.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Expansions tanken holder et nogenlunde konstant tryk, uafhængig af om dit radiator vand er koldere eller varmere (vand udvider sig). Der er sidder simpelthen en ballon inde i den, som er pustet op.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det kunne jo være sjov at høre om "Pleasehelp" har fået varmen igen.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hej elmand, jeg har ikke åbnet nogle ventiler eller påfyldt noget. tror jeg skal have en vvs ér ud. gulvvarmen er fin. men varmen i radiator er ikke stor. afgangen fra radiator er kold så der kommer vel ikke nok varme igennem. det ændre ikke at skrue op eller ned. de seneste billeder er her ovenstående. mvh michael 

Ja det ender det måske med, eller en nabo/kollega som har et tilsvarende anlæg. Jeg kan ikke få øje på nogen haner, ud over det der allerede har været på banen. Et er dog sikkert, du skal finde en lukket hane som sidder på den del af varmeanlæget som er varm nu, da gulvvarmen jo fungerer. Den skal have vandværksvand.  


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis