Endnu et projekt

Efter at vi har haft en vandskade pga "lidt" for meget regn :-§ er jeg nu nødt til at fremskyde renovering af mine herre hule, der er kun sket mindre skader af møbler, så det er ikke det store problem, men det som der virkelig halter i lokalet er væggene.

Jeg har været inde og læse lidt om det, men informativ, som nettet nu er så kan man også blive lidt forvirret, jeg er ikke sikker på kvaliteten af kilderne.

Jeg er nu i færd med at hugge alt pus af væggene for at sikre den gamle maling ikke lukker fugten inde i væggene, da vi har oplevet der bliver dannet lommer med fugtig pus i.

Jeg har tidligere i dag hugget noget af pudsen af hvor der var fugt i, fra gulv op til ca 50 cm over gulvet, men jeg har været nede og se hvor de fugtige områder nu er tørre.

Mit spørgsmål er nu hvad jeg bedst kan gøre for at sikre fugten ikke trækker ud i muren igen, min ide er at lave en slags dampspærre, men jeg er nu blevet så klog det ikke skal være plastik og herefter en lille forskalling med isoletet med flamingo og så gips plade, det skal ikke være noget vildt, vi bruger kun lokalet til fester, ikke selve festen, men aftener/nætter med øl, shots, billiard, dart, singstars, hælge i baren (I forstår...) Så det er kun nogle gange om året det bliver brugt lige nu, hvis jeg får lavet kælderen lidt mere lun er jeg sikker på at vi kommer til at bruge den til andet.

Gulvet, vil jeg have plastik, et tyndt (og billigt) tæppe og så laminat.

Lokalet er ca 9X4 meter og der er i hver ende radiator, med vinduer over, så det er ok let at holde varmt.

Nogle gode råd til væggene?????

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det skal forresten lige siges jeg har for et par år siden fået lavet dræn og smurt ydervæggene af kælderen med tjære for at sikre den lidt, samt fjernet nogle store træer og dermed rødder på den væg der er værst påvirket.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også