Maling direkte på musten.

Jeg er så småt begyndt at planlægge næste år projekt, nemlig en renovering af vores "tørretumbler" også kaldet udestuen 

Så slog det mig at jeg gerne ville male væggen (fordi der er en masse huller og kedelige fuger), men bibeholde murstens looket. 

Jeg tænker at fasade maling, måske ikke er det mest oplagte, da den jo i princippet er indendørs, men hvad kan jeg så "pladre" mine mursten til med?


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
24 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Tjah du kunne jo bruge ganske almindelig kalk med farve, kalk er ofte blevet brugt inden døre i køkkener så hvorfor skulle det ikke kunne bruges i en udestue

Jeg tror ikke jeg kan overtale "hjemmestyret" til en filsning, fordi det sviner helt vildt, og mine evner til at mure/filse er begrænsede  

Det kunne være jeg skulle kikke på kalk, da det jo har gode egenskaber, (selvom det også kan svine). 

Men kom glad med andre forslag... der er heldigvis længe til næste år


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Husk kalk kan have let til at smitte af.

Du har ret Lars 

Måske bliver det bare til at give den en overhaling med højtryksrenseren, og så gå fugerne efter, de det er dem der er mest "mølædte"  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Annonce
Grund dem først. Hvis der er planer om at muren skal blive indendørs og dermed ikke udsættes for frost så du godt bruge en almindelig vægmaling

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 

Der vil være frost derude, så jeg tror ikke at almindelig maling vil kunne bruges. Desuden skal der vel også tages højde for fugt i murstenene/fugerne. Jeg tænker på at luftens fugtighed svinger meget over året...

Det vil jo være usmart at lave en "dampspærre" på den kolde side af væggen, ved at smøre moget tæt maling på den 

 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Så plask noget cempexo på, det fås jo i næsten alle farver og er rimeligt holdbart.

Cempexo eller murmaling så. Du laver ikke en "dampspærre" fordi du smøre maling på.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 

Det er jeg godt klar over, men mine forbehold, handler mere om, at murmaling ville man jo ikke anbafale at bruge indedørs, på en væg, selvom den er diffusionsåben. Og da en udestue er en mellemting mellem ude og inde, blev jeg i tvivl om hvad der er godt 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også