Bosch opvasker viser resttid 0.01 min i 2 timer

Hej

Min Bosch Opvasker SGI47M37EU er 3 år gammel og problemet er at den er begyndt ikke at kører programmet færdig. Tiden på display tæller godt nok ned i tid, men når den kommer til tiden 0.01, sker der ikke mere i programforløbet, (den kan stå sådan i timevis),  men det lyder som om at pumpen kører og forsøger at pumpe noget vand væk der ikke er der, samtidig bliver opvasken heller ikke tør, med andre ord servicen er drivvåd..jeg har prøvet at ligge et stegetermometer ind i maskinen for at se hvor varm den blev i vaske-forløbet, og resultatet var max 40 grader, på en vask der skulle vaskes ved 60 grader...Jeg har skyllet den flade gennemsigtige beh. på venstre side igennem, sierne og afløbspumpen inde i maskinen er renset, vandtilgangsslangen med Aqua-stop er ok,og afløbsslangen er renset..

Er der en venlig sjæl der et bud på hvsd problemet kan være..

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg formoder der er en afløbssi i bunden. Prøv at tage den op incl. risten. Derunder er der formodentlig en brønd. I højre side i bunden af brønden sidder der et spjæld, der kan lirkes ud. Kan du få det af kan du med fingeren undersøge om ikke der skulle sidde en appelsinkerne eller noget lignende i klemme, der hindrer pumpen i at fungere ordentligt.

Ovenstående afhjalp et lignende problem i en Bosch dog af anden model.

Tak ..det har jeg lige gjort og der var ikke noget der sad i klemme..øv
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis