Mat vasketromle (Siemens)

Hej 

Min knægt, har ved et uheld, hældt en litter afkalkningsmiddel i min vaskemaskine, der kun er et år gammel(8 kg)og har efterfølgende kørt en kogevask, det har resulteret i en mat tromle.. Er der noget jeg kan gøre for at få tromlen blank og glat igen? Og kan det evt have ødelagt noget i maskinen?

På forhånd tak

 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Uffffff, det bliver gætteri.   Afkalkningsmiddel er jo en syre af en eller anden slags. Det lyder endda som om det har været en ret skrap "suppe" når tromlen ligefrem kan gå hen og blive mat. 

Umiddelbart burde tromlen ikke blive mat da den normalt er lavet af en form for rustfrit stål som din blanke køkkenvask også er lavet af. Monstro ikke tøjet sliber tromlen blank igen med tiden ???

Noget andet ting er, det kan have taget en god portion af tromlens lejer og pumpens levetid, men det opdager du desværre først senere. Det er vist det værdst tænklige der kan ske maskinen.  

Håber det alligevel bliver en god weekend, selv om vejrudsigten lover et rigtig "strålende" vejr. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej Nitte..
Jeg tror desværre, at du har ret, den har fået en gevaldig overdosis, og det har den ikke haft godt af. Jeg håber så bare, at jeg kan få lidt glæde af den endnu. Jeg ved så ikke om det kan betale sig, at reparere på den til den tid, den har kostet 5000.00 kr.
jeg vil ønske dig en rigtig god Weekend, og tak for dit svar
Jeg tror ikke det er så slemt, syre vil typisk angribe metal, og det er der jo ikke så meget af, lejerne vil jo være beskyttet af en gummi zimmerring, og den yderste tromle er nok af plast.

Jeg håber, at du har ret je__ns Det giver mig håb om at den holder i mange år endnu..
Tak for dit svar, og rigtig god Weekend til dig

Jeg tror der sker 2 ting med tiden:

1. Tøjet slider lidt på tromlens overflade, så det bliver mere blank med tiden

2. glemmer du med tiden hvor blank den har været. Når de 2 kurver møder hinanden, er alt ok.

Du kan ikke gøre noget, og de ting man ikke kan gøre noget ved, skal man ikke dvæle ved ret længe.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Du har ret ev elmand
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis