Osb-plader montering

Hej

Det er lykkedes mig, med megen møje og besvær, at sætte osb-plader med fer ig not op på væggene, men jeg skal da virkelig bruge vold for at få dem samlet. Nu kommer turen så til loftet og har brug for jeres råd til hvordan det lettest gøres? Jeg skal selvfølgelig bruge en pladehejs men hvordan er I andre sluppet afsted med det?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ved at skrue nogle vinkel-beslag på, men de burde ikke gå så stramt, de er ikke fugtige?

/Mikkel
Hej Mikke. De burde ikke være fugtige. De ligger under tag i det skur hvor jeg er ved at montere. Og siderne er lukket. Dog lå de for et par uger siden under plastic udendørs og der fik de øverste lidt vand på sig, men fer og not burde ikke have fået noget.

Hvordan skal vinkelbeslagene monteres?
Jeg bruger nu ikke pladehejs, når jeg for eksempel sætter gipsplader op. Den her sag ligner.
Jeg laver et T med et bræt/lægte der passer med færdig loftshøjde. Så skruer jeg en 0,5 m lang bræt på tværs i toppen sådan ca 10 mm over enden. Nu har jeg en støtte til at kile pladen fast med, ned imod gulvet, når man har fået pladen op. Nu er hænderne fri, så man kan begynde med skruer eller søm.
Når nr. 1 plade er sat fast, skruer jeg 2-3 støtte brædder (ca. 20 cm lange), op under den så de rager 5 cm ud over kanten. Sådan et stykke fra enderne, og måske 1 midtpå.
Så skubbes nr. 2 plade ind over støtterne, Den lange T op under, og De er så lige ved "selv at finde på plads"

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Du skal være op mærksom på at OBS plader, kun er tætte i samlingen på den ene side
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis