Undren over isolering

Hej
Jeg er ved at lave nyt bad, og har sat nyt vindue i, men da jeg fjernede den gamle vindues karm var der ca 30 cm ned fyldt med mursten oven på isoleringen mellem gasbeton og murstens væggen? Er der en grund til dette eller er det bare sjusk? Ville da mene at isolering er den rette vej frem
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
27 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ligner et forsøg på at stabilisere for og bagmur, men revnerne indikerer at det ikke er lykkedes helt. Du bør ikke fjerne den, uden at reetablere stabiliseringen (evt i samarbejde med en ingeniør)
Stabilisere? Hvordan mener du det? De ligger jo bare løst i
Det patentbånd der ligger i kommer fra remmen på taget og ned,

Grunden til revnerne er fordi jeg har hugget fliser af
Oplader lige et andet billede så det i helheden giver bedre mening
Jeg skal bare have lavet en anden type karm.
Huset er et murstens hus håber da ikke at ydermuren stabiliseres af indervæggen for det jo gasbeton
Det går jo ret let itu
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Billeder
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg kan forstå hvis det var for at gasbeton ik sku ødelægges eller for at de kunne sætte fliser op, og derfor have et fast underlag, og fyldt sten og beton i
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
I de fleste huse er for og bagmur forbundet med murbindere og/eller sammenmuringer for at stabilisere den samlede vægkonstruktion - det gælder også med bagvæg af gasbeton. I de fleste tilfælde er porebetonbagmuren den mur som bærer taget, hvorfor det er vigtigt at stabilisere den med forbindelser til formuren.

Jeg ser billedet sådan at der er mørtel på stenene mellem for og bagmur, som er revnet.
Annonce
Aha ok på den måde.
Men det har kun været på 2 af de vinduer eg har skiftet i huset at det har været fyldt i med mursten osv

De andre rum var der sat store skiffer sten som vindues karm de er idag fjernet og har lagt isolering
Samt lavet karm af laminat plade.

Sker der noget i at fjerne den mørtel? Og isolere og lave en karm af laminat
Eller skal de mures op imellem? Som de var før?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

I alle huse bør yder og inder mur stabilisere hinanden. Det gøres med murbindere. Disse sten er jeg sikker på er muret ind, for at det er muligt at pudse vindueskarm op, så der kan limes fliser på. Isoleringsmæssig er det selvfølgelig ikke godt, men noget skal man jo gøre. Man kan tage dem op, isolere op til 5-6 cm fra vindue. Skær 50 mm af gasbeton mur, og tag en passende multiplade (gasbeton) og skær til i den rigtige bredde. Denne limes + skrues så den når ind imod ydermuren. Husk lige at der skal være en strimmel flaminge imellem denne og ydermuren. Her er et eksempel på 50x400x600 http://eshop.silvan.dk/vare/multipl...ltiplade-4


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tager jeg fejl hvis selve remmen ligger på murstenene i huset?
Og ikke den gasbeton vi ellers snakker om?
For den står bare frit i huset.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Vi skriver nok samtidig på tråden. Men min metode er kun hvis du ønsker fliser. Men væk med i alle tilfælde.

 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hvis du har synlig rem udvendig, så ligge spærene på den. Men ofte står de på et bræt, der ligger oven på gasbeton muren.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 17 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis