Undren over isolering

Hej
Jeg er ved at lave nyt bad, og har sat nyt vindue i, men da jeg fjernede den gamle vindues karm var der ca 30 cm ned fyldt med mursten oven på isoleringen mellem gasbeton og murstens væggen? Er der en grund til dette eller er det bare sjusk? Ville da mene at isolering er den rette vej frem
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej Jeg er ved at lave nyt bad, og har sat nyt... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ligger lige et billede af hvordan jeg har lavet det i et værelse hvor der bare var en karm
Af skiffer plade

Jeg har isoleret helt op til kanten sat en kompact laminat plade i vinduet på en
Liste jeg har skruet fast i min væg, jeg har ikke bundet væg og yder væg yderligere sammen
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der var engang, hvor det var skik at bruge mursten eller en kombination af murbindere og mursten som murbindere - det er man af gode grunde gået bort fra. Umiddelbart forstår jeg ikke hvorfor man skulle mure 30 cm i hulmuren for at bære en flisebelægning, men hvis du er sikker på at de 30 cm ikke stabiliserer for og bagmur, kan du som ev elmand foreslår godt fjerne den.
Ja vi skriver vidst samtidigt, har lagt et billede mere op, men kan ikke helt se hvordan væggene stabiliseres på de lille murede stykke, tror nærmere der er murbindere i
Remmen er synlig på mine mursten
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Patentbånd fra rem og ned, hmm. Er det en dimension der vil kunne holde remmen ved en orkan. Jeg har set dem man bruger på nye huse. Den der type kan vel bruges til at hænge en defekt udstødning op. Men har vel været godkendt dengang. Det går jo nok, det har det gjort i mange år. Min hytte har ikke noget der binder remmen til soklen. Det brugte man vist ikke i 1918, jeg har ihf. ikke fundet det da jeg skiftede tag/isolerede.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hej.
De sten der nede i hulmuren er ikke for at binde murværket. Det en murer, der bare har været sjusket og har dumpet stenene ned i og som så har trykket isoleringen ned ind til der var kommet nok sten i, til han kunne pudse det over og sætte fliser på.
Hvis det var rigtigt havde man muret de to øverste skifter en hel sten ind hvor der kom en strimmel flamingo isolering imellem.
Så de sten fjerne du bare og lægger noget nyt isolering , helt op til kanten :-)


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Annonce
Enig med bornholmeren :-) Det er lavet så man havde et grundlag for vinduesbundstykket. I dit tilfælde er der så bare limet klinker på.

Det ligner sjusk, mon ikke en fagmand kan bekræfte dette?

Min mening: Der skal da være isolering, ellers dannes der kuldebro.

Jeg har indsat dit billede

mvh Bendt


Molle

Helt korrekt bemolle - men nu har man ikke altid gået specielt meget op i kuldebroer.
Den korrekte måde er naturligvis at lave så det følger falsen rundt, med eks. 30mm luft imellem fals og formur, som man så stopper ud med flamingo.

Jeg ville også fjerne de sten og fylde op med isolering.

Skær en multiplade til, og lim den på bagmuren istedet.

Hvad ville den plAde gøre du limer på bagmuren? Er det murstens muren eller gasbeton den skal limes på du mener
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hvis gasbeton muren er den indvendige skal der limes op mod den

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis