fraflytning af lejlighed

Hejsa
Jeg ved godt det er lidt off topic, men jeg tager lige chancen alligevel, da jeg er lidt panisk. 

Jeg står og skal fraflytte min lejlighed i november måned. Jeg overvjede at melde mig ind i LLO, men så lige deres anmeldelser, som ikke virker særlig lovende:

https://www.trustpilot.dk/review/www.llo.dk

Jeg har 15.000 kr i depositium hos min udlejer. I min kontrakt står der under $11 at min fraflytning vil koste 36.000 kr. Er dette lovligt at skrive det? Jeg har boet i lejligheden i 2 år, og den står som ny. Der er ikke engang huller i væggene. Naturligvis skal der males og lakeres gulve, men kan ikke se hvordan det skal koste 36.000 kr?

Er det imod lejeloven at skrive at man selv sørger for at istandsætte i samme stand eller bedre, som da jeg flyttede ind?

Mvh Mads

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej.

Tag den lejekontrakt med til advokatvagten. Det kan koste lidt tid men er ellers gratis.

mvh


 varmetossen

Skrevet af McDuck4 på 16-10-2014 09:28

Hejsa
Jeg ved godt det er lidt off topic, men jeg tager lige chancen alligevel, da jeg er lidt panisk. 

Jeg står og skal fraflytte min lejlighed i november måned. Jeg overvjede at melde mig ind i LLO, men så lige deres anmeldelser, som ikke virker særlig lovende:

https://www.trustpilot.dk/review/www.llo.dk

Jeg har 15.000 kr i depositium hos min udlejer. I min kontrakt står der under $11 at min fraflytning vil koste 36.000 kr. Er dette lovligt at skrive det? Jeg har boet i lejligheden i 2 år, og den står som ny. Der er ikke engang huller i væggene. Naturligvis skal der males og lakeres gulve, men kan ikke se hvordan det skal koste 36.000 kr?

Er det imod lejeloven at skrive at man selv sørger for at istandsætte i samme stand eller bedre, som da jeg flyttede ind?

Mvh Mads

Uden og være jurist, er jeg næsten sikker på det ikke er lovligt. Normal prakcis er at lejemålet skal afleveres i samme stand som ved indflytning, ikke i bedre stand.

Du bør jage en advokat på udlejer.  

Pøj pøj med "nedsablingen" af udlejer og lad os høre resultatet.   

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
De må ikke fastsætte prisen på fraflytningen og du har ret til selv at istandsætte lejemålet. Såfremt du ikke istandsætter lejemålet må udlejer vælge håndværker til det, og det kan være den pris han har aftalt med håndværkere for istandsættelse.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Det er nu meget normalt at det er udlejer der står for renovering, og forstår det godt. Mange lejere bruger billige materialer og maler sjusket, bag efter bliver der en vild kamp om det er godt nok eller ej. Noget helt andet du vidste vel da du skrev under at det ville koste 36000 at fraflytte(ja det lyder nu godt nok dyrt).
Men prøv da at tage en snak med udlejer inden du render til LLO, det er som regel nemmere at tale fornuft med folk inden man anklager dem.
Jeg gætter på / håber på at du har glemt et par ord fra din lejekontrakt. Mon ikke der står: "Det kan koste OP TIL 36000-kr.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også