Hjælp en studerende - spørgeskema om selvbetjenings-kasser

Følg tråden
Futze1
Futze1
Bruger slettet
Futze1 Futze1

Håber det er okay at poste her.

Da jeg er i gang med at skrive speciale omkring selvbetjeningskasser i supermarkeder, har jeg et lille spørgeskema, som jeg håber, I vil hjælpe med at besvare.

Spørgeskemaet er på dansk.

Det eneste krav for at deltage er, at et af de supermarkeder du normalt handler i, har en selvbetjenings-kasse.

Jeg har brug for besvarelser både fra dem der anvender selvbetjeningskassen og også dem der ikke gør

På forhånd tak for hjælpen

Link (koiper og sæt i adresselinjen )
https://www.survey-xact.dk/LinkColl...T7CKR9169K

M.v.h
Sheila
AllanE
AllanE
Postnr: 2640
AllanE AllanE
Fjernet af moderator
(Årsag: Dommerfejl!)
Mvh. AllanE
Lars ON
Lars ON
Postnr: 2770
Lars ON Lars ON

Hvad betyder "Ubehageligt tilpas" ? 

Er det det samme som utilpas?

Christian M
Christian M
Postnr: 6700
Christian M Christian M

Skrevet af <a href='http://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/2390' class='af-profile-link'>Håndværkeren</a> på 15-10-2014 21:47
<p>Jeg kunne så passende spørge, hvad er en selvbetjenings kasse ?</p>

Hvis du vitterligt ikke har set sådan en før - så er det en kasse, hvor man selv scanner sine varer og selv putter penge i boksen / køre kortet igennem efterfølgende. Altså en kasse uden en kassemedarbejder kan man sige

Mvh. Christian M

Chr.
Chr.
Postnr: 5881
Chr. Chr.
Mon ikke vi alle har handlet i en vejbod?
De har eksisteret siden før jeg var barn, så jeg kan ikke se, hvad der er så nyt at det skal undersøges.
Og nej, jeg føler ikke ubehag ved, at man nu kan scanne varene og lade computeren lægge tallene sammen, så jeg ikke skal gøre det selv som når jeg handler jordbær og sorte blomkål.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Christian M
Christian M
Postnr: 6700
Christian M Christian M

Skrevet af <a href='http://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/15196' class='af-profile-link'>Chr.</a> på 15-10-2014 22:40
Mon ikke vi alle har handlet i en vejbod?
De har eksisteret siden før jeg var barn, så jeg kan ikke se, hvad der er så nyt at det skal undersøges.
Og nej, jeg føler ikke ubehag ved, at man nu kan scanne varene og lade computeren lægge tallene sammen, så jeg ikke skal gøre det selv som når jeg handler jordbær og sorte blomkål.

Chr.

Det er da temmelig nyt at det er kommet til diverse supermarkedet i dk.. Og hvis de skal skrive opgave om det - så er det da glimrende med et spørgerskema til at indgå i den pågældende opgave på skolen.

Mvh. Christian M

Håndværkeren
Håndværkeren
Postnr: 0000
Håndværkeren Håndværkeren
Skrevet af Christian M på 15-10-2014 22:31

Skrevet af Håndværkeren på 15-10-2014 21:47

Jeg kunne så passende spørge, hvad er en selvbetjenings kasse ?

Hvis du vitterligt ikke har set sådan en før - så er det en kasse, hvor man selv scanner sine varer og selv putter penge i boksen / køre kortet igennem efterfølgende. Altså en kasse uden en kassemedarbejder kan man sige

Jamen det er da alle tiders, så kan vi få endnu flere arbejds løse menesker, hvis maskiner nu skal til at over tage kassen, det næste bliver vel at køleskabet selv henter mælk o.s.v.

PinkHenrik
PinkHenrik
Postnr: 6300
PinkHenrik PinkHenrik
Skrevet af Håndværkeren på 15-10-2014 22:44
Skrevet af Christian M på 15-10-2014 22:31

Skrevet af Håndværkeren på 15-10-2014 21:47

Jeg kunne så passende spørge, hvad er en selvbetjenings kasse ?

Jamen det er da alle tiders, så kan vi få endnu flere arbejds løse menesker, hvis maskiner nu skal til at over tage kassen, det næste bliver vel at køleskabet selv henter mælk o.s.v.

Det findes faktisk ! Jeg så for at stykke tid siden at Siemens havde lavet en produtype på et køl/frys med indbygget computer. Ideen var så at der sad stregkodescannere på døren, så når du tog en mælk ud, så holdt edb'en styr på hvor mange der var tilbage i køleskabet, og den kunne så genbestille via nettet, inden du løber tør

Så skal man bare huske at scanne mælken ind når den ankommer. 

Det sjove bliver så, om man skal have sine egne stregkoder på resterne fra aftens maden, så de ikke bliver til et kemiforsøg 

Inden vi får set os om, så behøver vi slet ikke gå uden for en dør 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Håndværkeren
Håndværkeren

Det er jo fuldstændig forrykt

Helt fint med robotter der overtager det opslidende gensidige arbejde, men der må være grænser. Så en uydsendelse om majs produktion i amerika, hvor frmerne fik mere for majs der kunne bruges til fremstilling af sprit ( bio brændstof ) end de kunne få for majs til meneske og dyre fodder. Så er vi altså langt ude.

jenshøj
jenshøj
Postnr: 4800
jenshøj jenshøj
men emnet har intet med LDS at gøre og passer derfor ikke særlig godt ind.

Jeg lader dog indlægget stå i nogle dage, så du har en chance for at få nogle svar. Men derefter fjerner jeg det.

"Over hækken" er et "Uhøjtideligt debat-forum hvor ordet er frit". Så hvad er det præcis der gør, at dette indlæg ikke passer ind? Hvorfor passer et indlæg om hvor man kan se fodbold i Thailand bedre ind? Der er heller ikke meget LDS over det!

Havde indlæget været postet i en anden gruppe, kunne jeg forstå man vil slette det. Men hér?

Jeg har desværre ikke adgang til en selvbetjeningskasse, når jeg gør mine indkøb. Men er sikker på, at jeg til enhver tid ville anvende den frem for en betjent. Det er dybt tåbeligt, at supermarkedet skal betale løn for at én kan flytte mine varer forbi en scanner, når jeg selv kan gøre det. Færre ansatte=billigere varer.
AllanE
AllanE
AllanE AllanE

Jenshøj!! Touché!

Jeg var nok lidt for forhippet på at håndhæve vores nye strammere moderator-linje .

Men du har ret. Ordet er frit i (så længe det iøvrigt overholder ordensreglerne, herunder regler for reklame).

Sheila har selvfølgelig gjort det rigtige ved at vælge denne gruppe.

PS: Skulle man bruge moderator-zappe-funktionen på sit eget indlæg.... 

Mvh. AllanE
AllanE
AllanE
AllanE AllanE

Oooooog dér kom første anmeldelse af mit indlæg.....

Som moderator, slår jeg nu HÅRDT ned på mig! 

Mvh. AllanE
queen
queen
Postnr: 4200
queen queen
Sheila - Jeg har sent dit skema retur :-)

JørgenE
JørgenE
Postnr: 4040
JørgenE JørgenE

Jeg har udfyldt skemaet.

Hvor er han irriterende ham AllanE 

Mvh. JørgenE
Håndværkeren
Håndværkeren

Pas nu på Jørgen, du ved godt at æblet sjældent falder langt fra stammen