Hjælp en studerende - spørgeskema om selvbetjenings-kasser

Håber det er okay at poste her.

Da jeg er i gang med at skrive speciale omkring selvbetjeningskasser i supermarkeder, har jeg et lille spørgeskema, som jeg håber, I vil hjælpe med at besvare.

Spørgeskemaet er på dansk.

Det eneste krav for at deltage er, at et af de supermarkeder du normalt handler i, har en selvbetjenings-kasse.

Jeg har brug for besvarelser både fra dem der anvender selvbetjeningskassen og også dem der ikke gør

På forhånd tak for hjælpen

Link (koiper og sæt i adresselinjen )
https://www.survey-xact.dk/LinkColl...T7CKR9169K

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Håber det er okay at poste her. Da jeg er i gang... Vis hele indlægget
30 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jenshøj!! Touché!

Jeg var nok lidt for forhippet på at håndhæve vores nye strammere moderator-linje .

Men du har ret. Ordet er frit i (så længe det iøvrigt overholder ordensreglerne, herunder regler for reklame).

Sheila har selvfølgelig gjort det rigtige ved at vælge denne gruppe.

PS: Skulle man bruge moderator-zappe-funktionen på sit eget indlæg.... 


Mvh. AllanE
Sheila - Jeg har sent dit skema retur :-)


 

Jeg har udfyldt skemaet.

Hvor er han irriterende ham AllanE 


Mvh. JørgenE
Håndværkeren.

Det er da ikke kun i USA der er bedre penge i eks majs til bio end til mad.
Der er da også markant bedre penge i og producere majs til eks biogasanlæg i danmark end til dyrene.

Til den anden der mener en selvbetjenings kasse gør hans produkter billigere så tager han meget fejl. Produkterne bliver ikke billigere, discount kæderne tjener blot mere.
Off topic. men vi får som producent af løg ca. 1,60 kr pr kg. + - nogle ører. Og det er pakket og sendt til kunden/supermarkedet. Resten af det forbrugerne betaler for et kg er supermarkedernes fortjeneste. Utrolig de skulle have større udgifter ved at sælge det til en forbruger end vi har med og dyrke, passe, sortere og pakke. Blot en tankevækker.

Nej jeg tror ikke det bliver billigere, kun at ejeren af butikken tjener endnu mere på produkterne.

Sad lige og kiggede i Bilka reklamen hvor der var tilbud på fiske frekadeller, men hvis forbrugeren vidste hvad de var lavet af var der nok ikke mange der købte dem.

I starten da jeg var flyttet her ud hvor selv kragerne fare vild, støttede jegde små handlende butikker. Men da bageren pludselig skulle have 32,00 for et kg. rugbrød syntes jeg det var at spænde buen lidt for meget. I brugsen koster et friskbagt Sønderjydsk rugbrød på 2 kr. 22,50 

Utrolig de skulle have større udgifter ved at sælge det til en forbruger end vi har med og dyrke, passe, sortere og pakke.

Nu ved jeg ikke hvem "vi" er, men går ud fra at du er løgproducent. Hvis du nu ansætter en mand, som tager dine løg fra et transportbåndbånd, og flytter dem over på et andet - uden at det skaber nogen anden værdi for dig end at du får flytter dine løg 50 cm, vil du da med det samme fjerne manden for at spare udgiften. Ellers bliver dine løg for dyre for dine kunder.
Det er præcis det samme i et supermarked. Kassemedarbejderne har ingen funktion ud over at flytte en vare fra et bånd til et andet. Der er kun én til at betale for den udgift, og det er slutkunden.

Ud over at flytte varen, sørger de vel også for at der bliver betalt for alt hvad der kommer forbi dem ! Og jeg vil meget nødig undvære kasse medarbejderen det gør det da lidt mere meneskeligt at handle.

Sjov dobbeltmoral du har Håndværker.

Selvbetjeningskasser er noget skidt for så bliver der flere arbejdsløse. Men når du selv kan få dit rugbrød billigere i Brugsen fravalgte du den lokale bager. Mon ikke brugsen bruger færre ressourcer (ansatte) til deres rugbrød end den lokale bager, nok derfor de er billigere.

Men sådan er udviklingen jo. Tænk hvis det var som for 50 år siden, da der ingen supermarkeder var. Så skulle vi alle fise fra købmand, til mælkeudsalg, til grønthandler, slagter, bager, fiskehandler osv. - så kunne hele lørdagen jo gå med det. Men OK dengang havde man ikke så travlt - og det var måske egentligt bedre - ikke så stresset i hvert fald :-)
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis