Bosch gasfyr fejl: ingen ioniseringsstrøm

Hej 

Har overtaget et ældre hus med en Bosch gaskedel fra 2008 med TA211E styring. I går da vi satte varme på radiatorerne kørte det fint et par timer, hvorefter det stoppede og gav fejlkode EA, som jeg slået op til at betyde "ingen ioniseringsstrøm".

Ved nogen hvad det kan betyde, og hvad man kan kigge efter. Skal have en VVS ud og lave service på fyret (det har kørt fint med brugsvand hele sommeren, men jeg ved ikke om de tidligere ejere har haft service aftale på det) men det kunne være det med ioniseringsstrømmen var en lille ting jeg kunne tjekke selv, så vi kan få varme på igen. Familien fryser...

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ioniseringsstaven er den der checker om der er flamme, hvis ikke lukker den for gassen. Den kan være beskidt eller defekt.

Du må ikke selv lave noget på fyret, hvilket også kan være direkte farligt, hnis man ikke ved hvad man laver...
Går ud fra du har prøvet og starte det nogen gange.
ja, prøvede to gange i går aftes, hvor jeg kunne høre den kørte en cyklus nogle gange for herefter at stoppe. Jeg var bange for at risikere at ødelægge mere, så jeg lod den være til sidst. Den lavede en lyd fra kedlen som om noget vand boblede rundt derinde...
Sker der ikke noget ved, den prøver et par gange inden den melder fejl.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis