Pavilion og krav jf bygningsreglementet

Hey.

Jeg ved godt at det måske er svært at svare på det her spørgsmål når jeg ikke har flere konkrete oplysninger, men prøver alligevel ;-)

En pavillon, der har været opsat et sted for et ukendt antal år siden, skal flyttes til en ny placering/adresse hvor den skal opsættes som en permanent bygning i slutningen af i år. Skal den i såfald så ikke overholde BR10? Hvis ejerne ikke kender årgangen på pavillonen kan den jo være opført første gang med daværende bygningsreglement. Men i det øjeblik den flyttes og skal opstillet som en permanent bygning bør den vel overholde nuværende gældende bygningsreglement? Eller er jeg helt gal på den? :-)

Vh
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Som Orla Nautrup siger.
Hvis i ikke når det i år. Så skal den opfylde krav fra BR15 fra næste år.

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Også selvom den måske var oprindeligt var opført under det tidligere byggereglement (før br 10) og godkendt til denne?
http://bygningsreglementet.dk/br10_04_id112/0/42/2 - stk 2.
"Pavilloner til midlertidig brug skal opfylde kravene i bilag 6 til isolering af klimaskærmen. Midlertidige, flytbare pavilloner kan være el-opvarmede frem til 2015. Permanente pavilloner og pavilloner, der benyttes ud over tre år, skal opfylde kravene til nybyggeri."

Så ja. Du skal overholde bygningsreglementet/BR10 og til næste år, hvis du laver en ændring der, er det BR15.

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Hvornår er skillegrænsen for BR10 og BR15? For synes at jeg har læst at det er ved årsskiftet 2015/2016? Og det er noget med at det et tidspunktet for byggeansøgningen der gælder og ikke selve start på byggeriet?
Annonce
Jeg tror indtil videre at man skal regne med 01-01-2015 for ikrafttræden af nyt bygningsreglement, meeeeenn????????

Forøvrigt har tingene ændret sig noget, da man tidligere så bygherrer hamstre byggetilladelser, når der kom nye regler, hvor der i dag tænkes mere langsigtet, og jeg har allerede flere gange været ude for at besigtige/teste 2020 byggeri!

En ting er sikkert her i livet og det er at energipriserne vil stige i fremtiden, og dermed også behovet for reduktion af energiforbruget.
Så hvis det ikke er tidspunktet for byggetilladelse der afgør hvilket bygningsreglement der gælder, hvad gør så?
Det er tidspunktet for ansøgning om byggetilladelse, der afgør hvilke regler man falder ind under, men det er ikke helt sikkert at 2015 reglementet træder i kraft den 1. januar.
Ok. Tusind tak for svarene!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis