Forkønelse af grim tilbygning

Jeg har denne øjnebæ af en bygning klistet på mit hus. den inderholder badeværelse fra 1992. billedet er dog 6år gammel, så huset er malet lysergrå og hvid træværk nu.

Løsning 1

Beklæde den med klink

beklædning for at isolere den og fladt tag og en dør størrelse tre fag vindue istedet for den lille som er der nu.

Løsning 2

bygge en tagtaresse oven på den.

Løsning 3

Ryde bygning ned til sokkel. bygge en kvist på huset som skal gå ude på denne så jeg evt kan have en værelse oven på den. hele bygges op i træ.

Løsning 4

rydde til sokkel. bygge nyt med klink beklædning og fladt tag med en tarasse langs hele gavlen med udgang fra 1 sal.alt bygget op i træ.

 

 

 

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ser ud til den er muret op er det rigtig?? Er det fordi du mangler plads og gerne vil lave et værelse mere eller hvordan??

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Den er muret op i 10cm leca. 100mm isolering og alm alm multe blokke indvendig.
Der er ca 2.10 indvindig i loft højde og den måler 3.5 x 3meter ca i grundplan.
Den er en ganske fin nok bygning indvendig, men desværre grim udvendig.

En værelse mere har jeg ikke rigtig brug for da vi har det plads der skal bruges.
Jeg skal bare have lavet pæner så den passer bedre til huset.
hvad med at lave en ny tagkonstruktion som har den samme rejsning som hovedhuset så kunne man lave loft til kip og så lægge et ovenlys i det vil give en bedre lofthøjde og et lysere rum,samtidig vil den samme rejsning virke mere naturlig og mere professionelt god fornøjelse!

LBL
Mit bud ville være at fjerne taget og erstatte det med et tagpaptag med så lav hældning som muligt. Taget kunne forlænges hen over hoveddøren, så man kunne finde sine nøgler i tørvejr. Beklædes med noget der adskiller sig fra huset - feks klink som du selv nævner. Til sidst ville jeg sætte et vindue magen til det man kan se, i vægen uden vindue.

Tror ikke du kan få det til at se meget bedre ud, end det gør nu, efter min mening ville et fladt tag se meget værre ud.

Men du kunne jo bygge en garage, eller carport, og så bygge den sammen med din tilbygning, så vil du kunne få en rigtig flot løsning.

Annonce
Der er jo stadig lav til loftet

LBL

Et billde fra sommers.

Carport løsningen ville være fint. men der er desværre ca 18 meter ned til min gårdsplads derved ved kommer jeg til at køre rundt i min have.

Det med taget hen over min dør ville være fint.
Der er alt for meget udhæng på mit hus.
Regner med en at de kommende projekter bliver at få det lavet mindre.
Det er næsten 50cm på gavlene og en række plader formeget på facaderne.
Derved kunne jeg forlænget tag hen over døren i anden række fra neden på billede og give 15cm mere til loftet i badeværelset.
det er ikke et godt foto, man kan ikke se noget

hvis du er træt af den og ikke skal bruge pladsen, så riv det ned. Mon det får betydning for husets værdi?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg har fixet billedet

http://www.lav-det-selv.dk/Gallerier/Visgalleri/xmid/655

Og få så den skovl sat ind :-)
Skrevet af fartilfire på 15-10-2014 19:27
Jeg har fixet billedet

http://www.lav-det-selv.dk/Gallerier/Visgalleri/xmid/655

Og få så den skovl sat ind :-)

 

Fedt, jeg har sku også undret mig over hvor jeg havde sat den. Den har også været savnet et par gange i de sidste 6år

 

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også