Jord, land, grund - hvad kan man købe?

Hej LDS'ere

Vi er to venner som er igang med at undersøge mulighederne for, hvor man kan bygge sig en fint (lille) hjem, i Aarhus. Det skal siges at vi er to studerende. I første omgang faldt vi over tanken 'hvad nu hvis vi købte en billig kolonihavegrund i Aarhus/nær ved, og byggede vores helt eget kompakte mini-hus, som vi kunne bo i hele året rundt'. Derefter blev vi dog klar over, at helårsbeboelse i kolonihaver ikke er lovligt (kæmpestor nedtur for vores entusiasme). Vi vil dog ikke give op med at lede efter muligheder. Jeg skriver derfor til jer på dette forum, i håb om at i har en idé eller erfaring med noget lignende, om hvor det er muligt at bosætte sig (også rent lovmæssigt), og bygge sit eget kompakte lille 'hus'.

 

med venlig hilsen
Jeppe

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Jeppe.

Og Velkommen her på LDS.

Drømme er en god ting at have, og det kan der bruges mange gode timer på.

Men desværre er lille Danmark endnu ikke med på ideen om Tinny huse, for i skal forstå at det ikke bare er at købe en grund, der skal kloakering på grunden der skal trækkes vand og el ind til det kommende hus. I skal have tegninger af huset klar som skal godkendes af komunen. Så skal der en bygge tilladelse til o.s.v.   o.s.v.

 

Jeg kan sagtens følge jer i tanken, men det er ikke noget som to unge der er på SU skal gå igang med, da det kræver mindst de første 500.000,00 kr. bare inden i skal begynde at bygge huset, selvfølgelig alt efter beliggenhed af grunden.

 

Der er dog en helt anden mulighed, hvis i kunne finde et sted hvor i kunne lejer jer ind til at have en beboelses vogn stående, jeg tænker ikke på en camping vogn, men noget lignende en skur vogn. Men i skal nok regne med at er det en brugt vogn vil den koste mindst 50.000,00 kr. hvis der skal være bad  køkken stue og et værelse. Dernæst kommer udgiften til strøm  opvarmning o.s.v.

Næh bliv i hellere i det i har og lad drømmene hvile til i er færdig uddandede

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis