Varmesystem til kælder?

Hej

Jeg er igang med at få styr på min kolde kælder, og den forbindelse skal der noget varme på. Lige nu er der ikke andet en selve gas fyret der ikke afgiver ret meget varme til kælderen. Det er alt 4 værelser på ca 66 m2. Det skal bruges til opbevaring, biograf(!), værksted, og vaskerum. Kælderen ligger under jordnivå, og der er ikke isoleret under beton gulvet. Jeg har ikke råd til at få gravet ud og understøbt osv. så det skal fungere uden at grave. Nuværende lofthøjde er ca 2m.

 

Jeg overvejer:

- Radiatorer, tilsluttet det nuværende system

- luft til luft varmepumpe

- vandbaseret gulvvarme, nedlagt i wediplader. Nok dyrt og lidt ineffektivt. (ved ikke hvis det er en reel mulighed pga. lofthøjde, men det kunne være lækkert.)

 

tænker at de to første er de mest oplagte og ligger nok ca i samme pris leje, medens den sidste er lidt en gamble... Det er jo også el radiator, men det er jo ret dyrt i drift? Kommentarer, erfaringer og evt andre forslag modtages gerne!

Hej Jeg er igang med at få styr på min kolde... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Nu tror jeg du misforstod noget, du må godt trække rør og opsætter radiatorer, men det er en vvs. der skal forbinde det til dit eksisterende anlæg.

Skrevet af Håndværkeren på 27-10-2014 10:04

Nu tror jeg du misforstod noget, du må godt trække rør og opsætter radiatorer, men det er en vvs. der skal forbinde det til dit eksisterende anlæg.

"Håndværker" du vrøvler. Hvis det er et privat system f.eks. olifyrsopvarmet eller fjervarme forsyet fra en varmeveksler må du lave det hele selv også tilslutningen til det bestående system.

 

 

 


fase

Ja jeg vrøvler, havde glemt at det var et gasfyr som spørgeren havde.

Skrevet af S. fabrin på 27-10-2014 10:18

"Håndværker" du vrøvler. Hvis det er et privat system f.eks. olifyrsopvarmet eller fjervarme forsyet fra en varmeveksler må du lave det hele selv også tilslutningen til det bestående system.

 

 Ja, man kunne godt mistænke Jørgen for at have drukket af natpotten igen.    

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Gardeler på 27-10-2014 01:20
Tak for input fra alle sider! Så er der vist ikke tvivl om at de skal hænge på ydervæggen.

- Jeg var slet ikke klar over at man må lave / tilslutte det selv? Er forsikrings folkene virkeligt ok med det? Der kunne være man skulle udvide opgaven lidt og få gemt nogle af rørene væk ved samme lejlighed...

I forhold til pris så skal jeg have skiftet et rør om lidt, så jeg prøver at få en ca pris per radiator når vvs folkene kommer... Hvis jeg husker det så poster jeg det her. Det er altid sjovt at sammenligne...!

Du må, som Fabrin rigtigt skriver, lave det hele selv når det ikke er direkte fjernvarme. Men når du "flikker", er det dit ansvar du overholder alle regler !!! Af samme grund er dit forsikringsselskab ligeglad.  Det er på samme måde, som når du "roder" i bremserne på din bil.  

Du kunne jo starte med og Google hvad Billig-vvs, vvs-eksperten eller de andre forhandlere skal have for radiatore, rør/pex samt fittings. Så har du et godt sammenligningsgrundlag. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Håndværkeren på 27-10-2014 10:32

Bvad

Det ville jeg også sige hvis ................     

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis