Ekstra aku beholder

Jeg har en 1000l tank, men overvejer at koble en ekstra på. Kan den sættes passiv i parallel, eller kræver det pumpe automation?


 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Decollage på 13-10-2014 14:57

Jeg har en 1000l tank, men overvejer at koble en ekstra på. Kan den sættes passiv i parallel, eller kræver det pumpe automation?

Ja, du sætter bare en slangeforskruning i hver beholder tæt ved bunden og trækker et stykke slange imellem beholderne. Jeg bruger et stykke 3/4" slange.

 

 


fase
Skrevet af Decollage på 13-10-2014 14:57

Jeg har en 1000l tank, men overvejer at koble en ekstra på. Kan den sættes passiv i parallel, eller kræver det pumpe automation?

Den nye beholder kan du sagtens sætte parrelel med den gamle, dvs. fremløb til fremløb og retur til retur på tankene. Skillelinien mellem det opvarmede og "kolde" lag vil så fordele sig mellem de to beholdere så det står lige højt. Bedste resultat får du dog når beholderne er ca lige høje.

Vil dog kraftigt fraråde brugen af slange. Det er sjældent til og få plads til en 2000-3000 liter 90 grader varmt vand indenfor i huset uden man brænder sig noget så F...... meget. 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
" Hvor er der længst, til Århus eller på cykel" Jeg tror i har svaret på 2 forskellige ting !!
Regnvandstank eller Akkumuleringstank til varmeanlæg.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Skrevet af ev elmand på 13-10-2014 18:34
" Hvor er der længst, til Århus eller på cykel" Jeg tror i har svaret på 2 forskellige ting !!
Regnvandstank eller Akkumuleringstank til varmeanlæg.

Ja, det har du vist ikke helt uret i.   Men indtil videre vil jeg holde på mit svar er korrekt, det grundet placeringen af spørgsmålet.   

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis