Beslag til ophæng af sengegavl på væg

Jeg skal til at bygge en polstret sengegavl, som jeg har i sinde at fastmontere på væggen. Det er ikke muligt at montere den på sengen. Det er vigtigt for mig, at sengegavlen sidder ret stabilt på væggen, så den ikke larmer, når man læner sig op ad den.

Jeg er i tvivl om, hvilken slags beslag, jeg skal benytte til at montere den på væggen. Jeg forestiller mig, at noget i denne stil kan bruges:

På engelsk hedder denne type beslag "flush mount", men jeg kan ikke finde noget tilsvarende i Danmark.

Er der nogen, der ved, hvor man kan købe beslag i stil med disse i Danmark eller som har et andet godt forslag til beslag til dette formål? Links til hvor man kan købe dem modtages med kyshånd!

På forhånd tak,
Morten.

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Istædet for at købe beslag så lav det selv, som en del af din sengegavl. Prøv at søge på "french cleat" så skal du bare se...


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Skrevet af PinkHenrik på 13-10-2014 12:10

Istædet for at købe beslag så lav det selv, som en del af din sengegavl. Prøv at søge på "french cleat" så skal du bare se...

Tusind tak for det gode forslag. Ved du, hvad man kalder det på dansk?

 

Det kunne være super fedt med noget i denne stil, da jeg ikke lige har redskaberne til et langt 45 graders snit gennem et bræt.

 

Mon det er til at finde sådan et beslag i Danmark?

 

Måske DETTE

Ellers klik på den overordnede kategori i "brødkrummerne" øverst. Der er et par muligheder mere.


Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.

Har man en rundsav kan den stilles i 45 grader. Det er i øvrigt det mest udbredte system til ophæng af køkken og bad skabe. I det link som Regmos henviser til, kan man finde midtersengebeslag, det kunne da lige være det der skal bruges.

 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Mange tak for alle de gode svar!

Jeg har valgt at lave en løsning med "French cleat" (jeg ville ønske, jeg havde et dansk udtryk for dette :-) ). Hele sengegærdet skulle gerne blive færdigt og klart til ophængning her til aften. Jeg er spændt på det endelige resultat.
Annonce

Jeg har søgt som en gal for at finde en dansk udgave af "french cleat" men har trukket nitten 

Husk lige at vise os nogle billeder af din gavl, det kunne jo være at man kunne bruge dine ideer 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Beslagene med de to x 45 grader kan også købes.
Fx trævarernes udsalg har dem som tilbehør til deres kubus reoler:
http://www.traevarer.dk/stor-ophaengsliste-til-dybde-19-og-32
Men også andre typer lignende reoler må have dem som løse elementer.

De er rigtig nemme at montere gavlem med da de to skrå flader automatisk fører gavlen helt ind mod vægen.
Og egenvægten holder den fint på plads.

MVH Njord

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis