Skel mod mark

Hej alle

Er der regler for vor tæt en bonde må pløje mod skel?

Denne gang er han kørt så tæt på, at jeg tror jeg mister hæk pga. rødder, han har nok taget en meter mere end han plejer.

Mvh.

Mikkel

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mener i begge skal holde 50 cm på hver jeres side. Men du skal være helt sikker på pælene før man går i krig for tit er det faktisk pløjet et godt stykke fra

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Tak for hurtigt svar Fiahgt

Det er nu ikke fordi jeg vil starte en krig..

Hvis det passer med den halve meter har han nok bare været god ved mig i mange år.

Hæk fylder jo hurtigt 25 cm + lidt græs

Mikkel

@ je_ns Hækken er plantet direkte i skel, så han er nok i sin gode ret.

(det er ikke mig der har plantet den, så ville jeg også have trukket den lidt tilbage fra skel)

Mikkel

 

Nu skal du nok ikke være så bange for din hæk, på grund af pløjning nær rødder. Rødder går jo som bekendt til alle sider, så han skal pløje meget meget tæt på for at skade dem så meget at det kan ses på hækken. Og den laver jo efterhånden nye i andre retninger.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Hej
Ifølge hegnsloven må han komme så tæt op af hegnet men uden at beskadige hegnet eller dens "fundament"
Hvis den står i skel.
De plejer som regel at holde en plovsfod længde fra hegn/hæk
Hegn/ hæk har samme betydning.

Hilsen Martin.

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Én lille sjov eksempel som har lidt med det at gøre. Når der er kommunal vej, er der naturligvis også et skel, som vistnok ofte ligger 1,5m fra asfaltkanten på mindre veje. Der kommer kornet jo nemt til at stå tættere på. Min gode ven, som er vejmand, fik af sin overordnede ingeniør besked på at slå vejrabatter, til præcis 1,5 m fra vejkant. Ingeniøren satte sig klar ved telefonen , med alle paragraffer og tegninger. Der gik heller ikke lang tid før de første sure var i telefonen. De kunne så få forklaringen.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis