Tilslutning af opper - hjæææælp :-)

Hejsa

Købt en bordopvasker, Bosch - tænkte umiddelbart det måtte være nemt nok at slutte til selv, men er gået godt og grundigt i stå.

Har vedhæftet et par billeder.

Mht. afløb, så passer studsen jo fint ned i mit afløb - men kan ikke lige greje hvordan jeg får den spændt ordentlig fast. Den medfølgende spændering er for lille til at omslutte begge studse - så hvordan får den effekt? Skal jeg have en studs der går lidt ud, som jeg så kan slutte den til?

Mht. vandtilslutning, så har jeg jo det her t-stykke, der står "1/2" på det, og den har ligesom et låg på. Vandet lukker jeg i øvrigt længere tilbage på installationen. Mangler jeg noget?, ville ikke lige prøve at skrue "låget" af - da jeg umiddelbart ikke synes det ser ud til at passe på vandslangen. Noget med en omformer fra 1/2 til 3/4 tomme?

Mange venlige hilsener

20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har du prøvet at have maskine igang, så du kan se om der kommer nogt vand ud, steer hvr det ikke skal komme ud. Du skal tænke på at aflbet fra maskinen ikke har et højt tryk så egentlig syntes jeg det ser fint ud.

Har ikke haft den kørende endnu nej, har ikke fået tilsluttet vand..

Mht. filter, eller hvad det nu er - så ligner den ret meget denne her, bare med en "prop" i gør den ikke?
http://www.lavprisvvs.dk/shop/conex-tee-12-208927p.html

Skrevet af Madder på 12-10-2014 15:12

Har ikke haft den kørende endnu nej, har ikke fået tilsluttet vand..

Så kom igen når vandet er tilsluttet

 

 

 

Skrevet af Håndværkeren på 12-10-2014 15:27

Så kom igen når vandet er tilsluttet

 

 

Hehe, det var netop det jeg håbede på at kunne få hjælp til her - altså især vandtilslutningen :-) 

Kan du ikke lige uddybe din "fejl" kommentar til ham den anden?

 

 

 

 

Det var en fejl at jeg fik trykket på citat i hans svar, det skulle have været dit

Skruede "proppen" af t-stykket ... havde indvendigt gevind og virkede ellers bare til at være.... et t-stykke....

Hvem kan hjælpe herfra? Forestillede mig man ku smide en ballofix lås i og så en omformer fra 1/2 til 3/4 tomme....

Hvis din opvasker har tilslutning til ½" gevind:

Kunne du jo bruge sådan en nippel her, med 3/4 og ½" gevind, og så en ½" Balofix.

Begge dele burde du kunne finde i dit lokale byggemarked...

 

Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis