Udskiftning af Radio i Peugeot 206 1,4 SW

Hej!
Vil gerne udskifte standard radio ud med en ny i min Peugout.
Det er ingen problem at koble den til, men radio slukker ikke automatisk når nøglen tages ud af tændingen? Anden problem, er at jeg gerne vil have tricks Info osv. Op i Peugout displayet, dette forsvinder?
Hvad skyldes dette? For mig at se, er der kun en måde den nye radio kan sættes til. Det er en Pioneer.
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du mangler en masse info

Hvad radio har du købt?
(1-din, 2-din med navi osv. ?)

Hvad årgang er din bil?

Det med din tænding er enkelt, byt om på den gule og røde ledning. Det er fordi der er byttet om på klemme 30 og klemme 15 (konstant og tænding)

Hvad mener du med trick display? (hvis det er In-dash-display er det ikke sikkert du kan få det ned i en radio hvis det er en 2-din, enten skal der bruges et converterkabel der købes løst ved siden af, eller også er det slet ikke muligt)

- Mvh. Carsten

Hej det er en pioneer som denne: http://www.thansen.dk/bil/autoudsty...373250355/

Bilen er en årgang 2005Det med at bytte rundt på den røde og gule ledning, hvordan gør jeg det? DEr er jo bare to "stikklodser" som sættes i radioen, hvor alle ledninger sidder. (sorry, har ikke så meget forstand på det)

Ang. displayet, kommer der jo tracks info osv. i den nye radioens display. Men i peugeot instrumentbrættet er der også et display, hvor der vises tracks info fra den nuværende peugeot radio, er det ikke muligt at få info fra den nye radio i peugeot displayet?

Tak for din hjælp

Der er flere måder at bytte om på ledningerne på.

Du kan klippe dem over og lodde dem sammen, bruge samlemuffer osv. eller du kan pille stikbenet ud af stikket og bytte dem om (der sidder to modhager der lige skal presses ind så kan man rykke det op lige så let og skifte dem om)
Du kan på nogle bare frakoble dem og bruge de samle-stik der sidder på dem (hvis den har dette)

Det med at få info op i bilens display, det kan radio'en ikke selv, men nogle biler tillader at man kan købe et ekstra modul til dette og sætte i mellem. Jeg tror dog ikke der lige er til din, men jeg har ikke tjekket. Evt. spørg f.eks. i Carsound.dk om de kan skaffe sådan et modul til at sætte i mellem.

- Mvh. Carsten

ok, tak for det, jeg tjekker hos Carsound

Hej igen,

Ved godt at indlægget er et par måneder gammel, men nu fandt jeg tid til at kigge på det

Jeg har som du sagde byttet rundt på gul og rød ledning (der sad i forvejen nogle plastic samlemuffer) Men dette afhjælper stadig ikke problemet...

Jeg ville godt at radioen tænder når nøglen drejes og radioen slukker når tænding afbrydes. Nu står den bare tændt hele tiden med mindre jeg manuelt slukker for radioen...

Jeg har vedhæftet et billed så du kan se hvordan det ser ud nu... Måske jeg har misforstået noget?

Håber du kan hjælpe!

 

Annonce
Der er en guide her. Under modeller-206-206 radiomontering.
Altså herinde eller? Synes nemlig ikke jeg kan finde det. Har du evt. Et link?
Altså herinde eller? Synes nemlig ikke jeg kan finde det. Har du evt. Et link?
Altså herinde eller? Synes nemlig ikke jeg kan finde det. Har du evt. Et link?
Altså herinde eller? Synes nemlig ikke jeg kan finde det. Har du evt. Et link?
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis