Brændeovn eller varmepumpe

Hej alle LDS´ere

Jeg håber at i kan hjælpe mig lidt.

Jeg vakler i mellem at installere en brændeovn eller en varmepumpe. Til her i overgangsperioden hvor vi ikke har tændt vores fyr endnu, og til efter vinteren for at kunne slukke det noget før. Jeg kan bare ikke helt blive enige med mig selv om hvad jeg skal have. Hvad er der for og i mod de to forskellige?

Jeg har kigget på sådan en danmarkspumpe. Mest fordi at der er 7 års garanti.

http://mh-klimateknik.dk/produkter/...rmepumper/

Men der er også de her brændeovnspakker som ser rimelige overskuelige ud i forhold til montering. http://danskpejsecenter.dk/produkter/19-braendeovne/

 

Er der nogen som har gode eller dårlige erfaringer med den ene eller den anden?

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej.

Der er ikke noget som at sidde ved brændeovnen og se flammerne, men varmepumpen kan give et varmt hus at komme hjem til

mvh


 varmetossen

Hvis vi ser økonomisk på det , hvis du har adgang til gratis brænde så vinder brændeovnen , men hvis du skal ud og købe brænde så løber varmepumpen med sejren , og rent praktisk så er der meget arbejde og griseri med brændeovn , modsat en varmepumpe som stort set passer sig selv , og som kan styres af en indbygget timer............


   elektriker fra jævnstrømmens tid
Varmepumpen kan jo også anvendes fremover, comfort varme, bedre indeklima osv.., jeg ville klart vælge den frem for en brændeovn.
Skrevet af Svend Høst på 12-10-2014 09:56

Hvis vi ser økonomisk på det , hvis du har adgang til gratis brænde så vinder brændeovnen , men hvis du skal ud og købe brænde så løber varmepumpen med sejren , og rent praktisk så er der meget arbejde og griseri med brændeovn , modsat en varmepumpe som stort set passer sig selv , og som kan styres af en indbygget timer............

Ja, og så kan der tilsluttes en SMS-control så den kan styres fra mobilos......

Koster kr. 2 - 3.000 ekstra + sim kort - jeg bruger TDC med ren forbrugsafregning - koster næsten ingenting. Sætter varmen op til 22 gr. et par timer inden vi kører i sommerhuset - så er der varmt når vi ankommer

 

 


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Der kunne jo monteres en solcelle som kunne drive varmepumpen.
:-)

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Annonce
Skrevet af Den Studerende Bygningskonstruktør på 12-10-2014 10:17
Der kunne jo monteres en solcelle som kunne drive varmepumpen.
:-)

Underligt nok er det koldest om vinteren og om natten - hvor der ikke er så meget sol

 

 


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Ham her kører gode tilbud incl. sms-styring :

http://www.jpkol.dk/

Det var der jeg købte mit anlæg. Dog " kun " med 5 års garanti.

UPS - kan se han også har 7 års garanti på Danmarkspumpen nu ......


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Ja det er jo meget godt alt sammen, men hvordan er dit hus isoleret ? For uden en rigtig god isolering af huset bliver en varme pumpe hurtigt en dyr investering !

Skrevet af Håndværkeren på 12-10-2014 11:13

Ja det er jo meget godt alt sammen, men hvordan er dit hus isoleret ? For uden en rigtig god isolering af huset bliver en varme pumpe hurtigt en dyr investering !

Hvor har du det fra ?

Min i sommerhuset har næsten halveret min el-regning ( el-varme ) - og det er ikke specielt godt isoleret ( faktisk dårligt ) - det er jeg så ved at ændre på

 

 


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Jeg har snig "lyttet" til dem der har lidt mere forstand på det

Og som har skrevet det her på LDS

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis