Brændeovn eller varmepumpe

Hej alle LDS´ere

Jeg håber at i kan hjælpe mig lidt.

Jeg vakler i mellem at installere en brændeovn eller en varmepumpe. Til her i overgangsperioden hvor vi ikke har tændt vores fyr endnu, og til efter vinteren for at kunne slukke det noget før. Jeg kan bare ikke helt blive enige med mig selv om hvad jeg skal have. Hvad er der for og i mod de to forskellige?

Jeg har kigget på sådan en danmarkspumpe. Mest fordi at der er 7 års garanti.

http://mh-klimateknik.dk/produkter/...rmepumper/

Men der er også de her brændeovnspakker som ser rimelige overskuelige ud i forhold til montering. http://danskpejsecenter.dk/produkter/19-braendeovne/

Er der nogen som har gode eller dårlige erfaringer med den ene eller den anden?

Hej alle LDS´ere Jeg håber at i kan hjælpe mig... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville vælge varmepumpen "Danmarkspumpen" til det forbrug du beskriver.
Den er og rigtig god til at fordele varmen i et rum meget hurtigt, hvis man har lukket sin varmekilde ned i en periode eller bare over en dag.

Jørgen : Der findes gode varmepumper -og knap så gode - ligesom med så meget andet her i livet ;-) Motorcykler og kvinder f.eks. (Kender mest til det sidste)

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Hejsa..
Syntes du får det til at lyde som enten eller.. ??? det ene udelukker vel ikke det andet.. eller ???
Hvis du skal sparre nogle penge i en fart, ville jeg vælge brændeovn.. hvis du selv kan fælde og har plads til opbevaring kan der virkelig tjenes penge (hvis vi siger din egen arbejdstid er gratis)... derefter ville jeg montere en varmepumpe (af en god kvalitet).. som sidste skud ville jeg montere solceller... både til el... og til det varme vand...
Det er præcis sådan jeg har gjort over en del år... og det har været rigtig fint økonomisk :-)
nu gider jeg ikke fælde mange træer mere, og bruger vel 1 til 2 rummeter om året. Men når man kommer hjem og småfryser efter arbejde, er det intet der slår en brændeovn.... og man falder også lidt hurtigere i søvn ;-)
Mvh Jan
Super mange tak for alle de gode svar!
Nu har jeg lidt at gå videre med i overvejelserne
Brændeovn, det er hyggeligere, min holdning.
jeg bruger intet andet, men er nok også lidt gl.daws.
mvh

Ja vi er nok nogle oldsager eller et fortids levn Sjant

Hej.

Da jeg nu er kommet på finansloven - folkepensionist - kan jeg gå i skoven og tjene penge.. Det gjorde sønnen og jeg i foråret, og vores varmebudget ryger nok op på kr. 3000.- for den kommende vinter. Og så lidt til benzin til saven og et par kæder måske

mvh

varmetossen

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis