Kølevand Yamaha 6hk 2-takts

Hejsa

Har erhvervet mig ældre Yamaha 6hk 2-takts mortor som laver vrøvl.

Der kommer ikke kølevand igennem når man starter motoren, og det er jo ikke så heldigt.

Impeller hjulet ser super fint ud så det er ikke der det er galt, men hvis man prøver at skylle / blæse luft igenem kølesystemet så kommer der intet ud på den anden side.... er kølesystemet blokkeret eller sider der en termostat som lukker?? (giver ingen mening, men det er jo en Japaner)

 

/Morten 

 


<p>PS:Huller i ozonlaget er intet problem, gaffatape er opfundet!</p>
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Måske hullet til kontrol strålen er stoppet?

Du kan jo prøve at tage termostaten ud, giver den så kontrolstråle, så i med en ny termostat.

 

Selv om imprelleren ser fin ud kan den godt være slidt, har den taget fason som på billedet (når den kommer ud af huset), er den ved at være slidt, da den har mistet noget af sin elasticitet.

Jeg har lige skiftet på min Mariner, den så rigtig fin ud, men havde taget noget fason, den gav en del mere vand i kontrolstrålen, med en ny empreller.

Hej

Jeg tror ikke der er termostat i, har kigget lidt på nettet og termostat huset er nemt at kende.... det virker ikke som der er sådan et på min...
Men anyways... jeg har taget et dæksel af på siden af cylinderen som nok er til skyllekanaler og der kommer der vand op i når motoren bliver startet.
jeg troede oprindeligt at impellean sad der bag og knækkede et par møtrikker i forsøger på at komme ind, så da jeg fandt ud af at den sad i benet kiggede jeg på den og den så fin ud.... startede motoren og vandet kom nu ud ved det dæksel jeg havde prøvet at tage af, fordi pakningen ikke længere er tæt, så vandet kommer op til motoren... men den tisser ikke så det kan ikke komme ud..

<p>PS:Huller i ozonlaget er intet problem, gaffatape er opfundet!</p>

Der er termostater i alle Yamaha's 6 & 8 Hk motorer

Der er 3 mulige motortyper, så aflæs typeskiltet så kan jeg sige dig
hvor termostaten sidder.

 

Her er pladen + et billed af venstre side set bag fra.

mvh Morten


<p>PS:Huller i ozonlaget er intet problem, gaffatape er opfundet!</p>

På denne motor sidder termostaten bag topdækslet, der er ikke noget løst topstykke på denne motor.

Boltene i topdækslet sidder normalt ikke så fast som dem du har problemer med i sidedækslet.

Termostaten holdes på plads i denne model af en plastbøsning der nogle gange kan sidde meget fast i denne ende af blokken.

Har du problemer så lad mig høre.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis