Vinkelsliber.

Har haft en vinkelsliber fra Onkel Harald - gik til efter ganske få timers brug ( brændte af ).

Nu kan jeg så se at de har en Hitachi til kr. 298,- - men er den pengene værd ?

Det skal nævnes at jeg kun vil komme til at bruge den ganske lidt. ( lidt tagplader lige om lidt - så kommer den til at optage plads i skuret  )

http://www.harald-nyborg.dk/p8714/h...ber-125-mm

Eller skal jeg hellere ofre kr. 100,- mere på en Makita ?

http://www.harald-nyborg.dk/p9312/m...ber-125-mm

Og ja, jeg har kun brug for den lille model.


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Snup du bare hitachi'en, jeg tror den er på højde med Makitaen.

Vi har både den billige, og en dyre Makita på arbejde, den billige fungere fint nok, men den oser ikke ligefrem af kvalitet. (når man sammenligner med en ø 125mm maskine til over en tudse.)

På papiret får du jo 1000 omdrejning og en 20% kraftigere motor ved at lægge den sidste hundredelap. Det er måske også værd at overveje.

Har ingen kendskab til forskel i kvaliteten inden i huset på de to.

Skrevet af Lars ON på 11-10-2014 13:56

På papiret får du jo 1000 omdrejning og en 20% kraftigere motor ved at lægge den sidste hundredelap. Det er måske også værd at overveje.

Har ingen kendskab til forskel i kvaliteten inden i huset på de to.

Ja, det er rigtigt - men er kvaliteten på Makitaen bedre end på Hitachi ?

Som nævnt vil jeg kun komme til at bruge den sporadisk til hobby/LDS brug - så jeg kan godt leve med en lavere hastighed.

Jeg har en Hitachi skruemaskine - og den er rigtig god - derfor hælder jeg lidt til den.

 

 


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Gå efter den, der ligger bedst i hånden.

Hej.

For et par år eller tre siden var der en der brændte min Bosch vinkelsliber af, og da jeg så skulle have den erstattet valgte jeg at købe en 125 mm og en 230 mm i HN for de samme penge.

Den lille døde så fordi skiven kom i bekneb og så røg gearet, men ellers har jeg ikke haft noget at udsætte på den. Den store kører stadig uden problemer.

Så kom den gamle AEG op af kassen igen - kostede kr. 1000,- for 35 år siden - hvor jeg lige måtte tilpasse et par kul, og så er der liv igen. 

Til de penge er det bare at tage den i hånden og mærke om den føles ok. Du har to år at slide den op i

mvh

 


 varmetossen

Køb den billige til sådan noget arbejde, det tager livet af dem.
På arbejde har jeg fået indført at der er to hylder, en til dem der skærer beton, tagplader, asfalt, whatever, og dem til metal.

Mikkel
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis