Motorsav Jonsered

Hej!

Jeg har i en ældre fin Jonsered motorsav. Den har det problem, at den ikke kan tage fuld gas. Jeg har haft den til service, hvor de rensede tanken. Derefter kørte den fint i et par timer, men efter en fyldning af benzin og olie kom det gamle problem tilbage. Nu kan den slet ikke tage gas. Den starter - går i hurtig tomgang. Hvis jeg så giver gas, dør den. Før service var problemet det samme, blot kunne den tage en lille smule gas, men gik ud ved fuld gas.

 

Jeg har mod på at skille den ad, men hvad skal jeg lede efter? min forståelse siger mig at den ikke får nok benzin - men problemet blev løst ved servce og genopstod efter jeg havde kørt den tom.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af clausbeyeriversen på 11-10-2014 12:19

Hej!

Jeg har i en ældre fin Jonsered motorsav. Den har det problem, at den ikke kan tage fuld gas. Jeg har haft den til service, hvor de rensede tanken. Derefter kørte den fint i et par timer, men efter en fyldning af benzin og olie kom det gamle problem tilbage. Nu kan den slet ikke tage gas. Den starter - går i hurtig tomgang. Hvis jeg så giver gas, dør den. Før service var problemet det samme, blot kunne den tage en lille smule gas, men gik ud ved fuld gas.

 

Jeg har mod på at skille den ad, men hvad skal jeg lede efter? min forståelse siger mig at den ikke får nok benzin - men problemet blev løst ved servce og genopstod efter jeg havde kørt den tom.

1. Rensning af tank, eventuelt fornyelse af filteret i samme. 

2. Rensning af karburator, eventuelt fornyelse af membramerne i ditto. Justering af karburator. Husk også og efterse forbindelsen mellem cylinder og karburator samt rense luftfilteret i samme "hug".

I sjældne tilfælde kan det også skyldes en defekt simmerring på krumtapakslen og måske et defekt krumtapsleje samtidig.

Ovenstående er køreplanen for fejlfinding og rep. af din sav. Start ved nr 1, god fornøjelse. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej Leif!
Tak for mail!

Jeg havde den til service før den slet ikke ville ta gassen. De sagde at de rensede tank og justerede kaburator. Derefter gik den fint i ca tre timer. Efter en tankning, hvor den var kørt helt tør, var problmet kommet tilbage - værrer end før, nu kan den kun gå i timgang. Har du nogen 'ekstra overvejelser'?

Hilsen
Claus

Hej.

Med det forløb vil jeg stærkt mistænke vand i benzinen. Har selv haft lignende tilfælde.

Du kan evt. hælde benzinen op i - selvfølgelig - helt rene og tørre syltetøjsglas eller lign. så kan du hurtigt se om der vand i. Evt vand i dunken kan fjernes ved at skylle den med lidt husholdningssprit (gammelt laboratorieråd )

mvh


 varmetossen

Hej Claus
Jeg har prøvet noget lignende, der var problemet, at der var en lille revne i membranen.
Derved suger den ikke tilstrækkelig benzin til fuld gas, men akkurat nok til tomgang .
Kunne være en mulighed.
Hilsen Johnny

Johnny cnc
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis