badeværelsesspejl med Led

Hej 

Jeg har lige sat vores nye badeværelsesspejl op, som er et spejl med LED rør ned i siderne.

Jeg lægger mærke til at spejlet brummer en del i et par minutter, når man lige har tændt lyset, hvorefter det stopper. Rører man ved spejlet samtidigt, brummer det ekstra højt.

Spejlet er monteret i et almindeligt firkantet lampeudtag med muffer i væggen. Jeg har ikke monteret jord. Spejlet har godt nok en jordledning i spejlets muffer, men jeg har bare sat almindeligt lampeledning med to ledninger i muffen i spejlet og videre op til ilampeudtaget (rød i M1 og blå i N). 

Skyldes brummen et defekt spejl eller er det fordi jeg mangler jord - eller er det faktisk meningen at det brummer et par minutter??

Håber en el-kyndig kan svare mig:-)

Pft.

 

 

 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tvivler stærkt på, at det har noget med manglende jord at gøre. På vores nye LED-spejl (der ikke brummer!) er den elektroniske transformer pålimet glasset bag på spejlet. Det kunne måske være den, der gav noget resonans i spejlet, hvis den ikke er pålimet ordentligt?

Den kan også bare være transformeren der brummer, selvom den burde være lydløs! På vores spejl havde jord-klemmen ikke fat i transformeren, men kun de to skinner spejlet skal hænge i.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis