fastgøre stålreglar på betongulv

Jeg har fået støbt betongulv m. indlagte gulvvarmeslanger.

Kan jeg fæstne nederste stålreglar m. skumgummi uden at skulle bore? Jeg er usikker på betontykkelsen, og vil for alt i verden ikke risikere at punktere varmeslangen.

Jeg tænker på silikone fugemasse, en lim, eller....

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ikke at jeg har den vilde forstand på sagen, men jeg har limet en aluminiums plade fast på en sten med Tagtæt. Det er noget frygteligt klistrende stads, så mon ikke det også kan holde sådan en stål lægte fast på gulvet

Hej håndværker!
Dit forslag lyder som en god mulighed. Jeg tror ikke jeg vil undlade at bruge stål uden skumgummi, men måske bore fæstningshullerne lidt op, så det klæbemiddel jeg vælger også kommer op gennem hullerne + samt skære lidt skumgummi væk der hvor jeg klæber :-)
Rettelse: Jeg vil ikke bruge stål uden skumgummi....

Almindelig skumgummi bliver jo bare trykket helt fladt, så kan du bruge den slags man bruger imellem eternit tagplader, de klæber jo også på begge sider.

@ Håndværker: Ved din hjælp kom jeg i land med et problem, som måske ikke var så stort.

Jeg bruger selvfølgelig bare stål uden skumgummi. Tjæremassen jeg fastgør med, bruger jeg på hele længden, hvorved den holder bedre, og samtidig danner en overgang mellem stål og beton, så den ikke "snakker"

Mvh. Svend

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis