Vibrering af stabilgrus

Hej. Lige to hurtige spørgsmål.

Jeg har vibreret ca. 15 cm stabilgrus. Ville egentlig have gjort det med en stamper, men brugte en ca. 100kg pladevibrator, som jeg kunne låne. Gruset virker fast, og jeg kan kører i det med bil uden spor (da det var tørt). Kan jeg bruge det som bevis for, at laget er godt nok?

Jeg skal have et lag mere på og vejrudsigten siger regn. Hvornår er stabilgrus for vådt til blive vibreret?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det lyder til at være ok. med første lag.
Min erfaring er at det skal være " meget jordfugtig". Kun hvis vibratoren synker ned i det, eller trækker blank vand op til overfladen, er det for meget. Der må ikke være stedvis vandpytter. I meget tørre perioder kan det med fordel vandes med havevander, som så stoppes nogle timer før vibrering, for at vandet kan fordele sig i materialet.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Du kan også bare lade det ligge vinteren over og køre på det så til foråret er det gledet bedre sammen end en vibrator kan gøre. For øvrigt kan du sagtens lave næste lag nu vil jeg mene

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Skrevet af Fiahgt på 11-10-2014 11:13
Du kan også bare lade det ligge vinteren over og køre på det så til foråret

 

Det bliver konen ikke glad for 

 

Jamen det er jo den billige gør det selv løsning jeg beskrev. Og tænker du sagtens kan lægge næste lag ud. Hvad skal der ovenpå næste lag siden hun ikke bliver tilfreds med at grus en hel vinter. Jeg antager det er din indkørsel siden der skal så meget grus på.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Hvis det er en indkørsel, er det ikke nok at vibrere stabilgrus for at undgå kørespor. Kantsikring er f.eks. også vigtigt. Du kan se en vejledning til hvordan du selv laver en indkørsel på dette link: http://www.fc-beton.dk/goer-det-selv-indkoersel_629.html
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis