Kommentarer til artikel: Sådan: Snydesmig ved almue fodpaneler

Her samles kommentarer til artiklen: Sådan: Snydesmig ved almue fodpaneler

Kommentarer vises både her og under artiklen.
30 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Den fidus ville jeg have givet meget for, for 15-20 år siden, da jeg restaurerede mit hus, men tak alligevel!! 

Håber på flere fif og ticks!


Med venlig hilsen
ktm

 

Det ser rigtig godt ud, Kunne artiklen ikke også handle om almindelige glatte fodlister. Der er det jo gammelkendt viden, men der kommer jo hele tiden nye generationer af LDS folk. På disse fodlister ender man med en "lille kile" i toppen når de skal skæres i "snydesmig"


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Indvendige hjørner bør altid skæres i "snydesmig" på alle typer fodpaneler. Og ja, på nutidige fodpaneler bliver der en skrøbelig spids foroven, men den skal bare have lidt lim.

Hvis man skærer "rigtig" i smig, skal man stifte dem sammen bagfra, ellers kommer de til at gabe.

Kan ikke lige se hvordan man gør efter man har skåret den skrå? Altså mellem trin 4 og 5. Hvordan går den fra en skrå (45 grader?) spids, til pludselig at have et lige snit, så den kan gå ind på den anden. Hvis i forstår?

Mvh. Christian M
 

Det gør den ved at jeg skærer "ende"træet væk til den blyantstreg som jeg har vist på billedet.

Og jo, den "snydesmig" anvendes til alle slags fodlister, også den almindelige, som er væsentligt nemmere at lave, kan være jeg skulle vise et slut billede af profilpanel og alm. glat fordpanel også med snydesmig, så man kan se måden faktisk er ens, nemlig at man skærer profil kontra mod andet panel, indvendige hjørner bør altid laves sådan, med mindre det er høje paneler med mange profiler, så kan det godt være lidt opfattende, i forhold til forstryge at skære hele panelet 45 grader, også evt. fuge mindre forskel.

Men kan da lige lave et par eksempler med billeder af profil panel og alm. glat panel til denne artikel også.

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Kan du ik vise et billede foran, så jeg kan se færdig skåret liste? Kan simpelthen ikke lige dreje det i hovedet. Skære du med stiksav til sidst? For hvis du ik gør, hvordan faen gør du så der ved rundningen, op til blyantstregen?

Mvh. Christian M
 

måske skal du vise et billed med saven, så man kan se hvordan det gøres. Det er ikke nemt at forstå eller forklare. Det tog mig et par gennemlæsningen den gang jeg lavede det, men har man først forstået det er det ikke så svært.

 

Ja, det er skåret med en stiksav fra undersiden.

Kan lave nogle billeder så man kan se hele vejen rundt, når jeg alligevel viser det med et par andre profiler også.
Venter i spænding

Mvh. Christian M
 

Ser lige om ikke jeg kan nå det i morgen, venter besøg her til aften, så får ikke tid i dag til det.
Der er yderligere 20 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også