Finde mursten

Er der nogen der kan hjælpe mig med, at finde en mursten. Der ligger et billede af dem her http://www.lav-det-selv.dk/Gallerier/Visgalleri/xmid/654

Huset er bygget i 1974 og der skal skiftes nogle sten og overlæggere, men jeg kan ikke finde stenene nogen steder. Er der nogen der kan hjælpe..?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej. Randerstegl laver denne sten, Den hedder RT 407 FYRKAT GLAT
http://www.randerstegl.dk/dk/mursten/produkt/rt407-alpha-fyrkat-glat

Hilsen Martin

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS

Det har Martin sikkert ret i. Nu mureren er her, jeg synes det ligner en ydermur som biologen har taget et billede af, er det så ok med cellesten ?

 Jeg synes også Egernsund Rød etna ligner meget http://www.egernsund-tegl.dk/produkter#|3|

Hos os har tømmerhandelen et katalog med murstensprøver. Nu ved jeg ikke hvad det er du skal lave. Men vil du gøre det så usynlig som mulig, så rengør de gamle sten og genanvend dem i størst mulig omfang. Kan du komme afsted med at blande de nye og de gamle, camoufleres de nye.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ev elmand .
Jo den ligner rigtig godt, den du har fundet.
Jeg kan kun finde etna som en blødstrøget sten.
Hvor den mursten han har på billedet er en maskinsten.
Jeg ved så ikke om den kan fås som maskinsten også.
Cellesten kan sagtens bruges hvis de altså mures i passiv eller moderat miljø og ikke ved aggressivt miljø så som skorsten og sådan.
Man skal bare huske at fylde hullerne helt tæt op med mørtel (Det der mange der "glemmer") Da fugten vil samle sig i disse huller og forudsagde frostspringninger.
Jeg har aldrig rigtig været fan af cellesten, men det jo min egen mening.

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Har du fundet dine sten? Ellers prøv hos gamle musten på Fyn, de burde kunne hjælpe dig.

God fornøjelse med dit projekt.


Med venlig hilsen


Tibberup Høkeren


www.tibberuphoekeren.dk


Mange tak for jeres svar 😃 jeg har ikke fundet stenene endnu, den der indtil videre kommer tættest på, er den fra Randers Tegl. Er der nogen ved hvor den forhandles?
Annonce
Mange tak for jeres svar 😃 jeg har ikke fundet stenene endnu, den der indtil videre kommer tættest på, er den fra Randers Tegl. Er der nogen ved hvor den forhandles?

Randers tegl, er der noget sted de ikke forhandles, de er vel en af de største danske producenter, måske jem og fix ikke har, men alle de store har dem.

 

MVH


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Tak for link Høkeren, jeg vil kigge på det 😃 Randers Tegl forhandles mange steder ja, men jeg har ikke fundet denne sten nogen steder. De kan sikkert alle bestille den hjem, det var bare nemmere, når jeg ikke skal bruge mere end 100 sten, hvis jeg kunne køre et sted hen og hente dem..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis