Småhusreglementet - Opførelse af cykelskur

Hej Alle Gør det Selv'er

Jeg står og vil igang med at bygge et cykelskur.

I den forbindelse har jeg 2 spørgsmål, jeg ikke umiddelbart kan google mig frem til. Håber i vil hjælpe.

 

Skuret vil blive 2,3 x 1,8 = 4,14 m2 - Altså småhusreglementet B2.7.6 & B2.7.7.
Planen er, at skuret skal sammenbygges med huset, bygges på siden af huset. Skuret kommer til at bestå af 2 træbeklædte sider, en åben side (indgang) og altså husets mur som den sidste side.

Heri er 2 udfordringer.

1: Som udgangspunkt skal man ikke søge/anmelde småbygninger under 10 m2. Dog står der følgende i B2.7.7: 2) Afstanden til andre bygninger på samme matrikelnummer skal være mindst 2,5 m. Betyder det, at jeg ikke kan opfører mit cykelskur op ad husmuren uden at anmelde/søge om det hos kommunen? Eller gælder "hovedbygningen" ikke under denne bestemmelse?

2: Hvis jeg opfører skuret i dimensionerne som beskrævet ovenfor, betyder det at byggelinien for grunden overskrides med 20 cm. Er det nogen hindring eller skal jeg gøre mit skur de 20 cm mindre så jeg holder skuret inden for byggelinien?

Lidt yderligere detaljer:
Byggeprocenten bliver ikke overskredet.
Der bygges ikke mod skel eller vej.
Der er ingen andre bygninger på grunden der hører under småhusreglementet.

Takker på forhånd for de brugbare svar.

/Heding

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

1. jeg tror du skal bygge det cykelskur uden problemer. der er kun tale om en tilbygning til bestående, hvis den er helt lukket. Byggelinien er noget andet. du må bygge i skel op til 2,5 meters høje, ellers skal du trække bygningen ind på grunden indtil en linie fra skel ved jord op til overkant udhæng er på 2,5 eller derover. men pas på regnvand!! led regnvand i en faskne eller ud på jorden. Hvis du kobler et nedløb til bestående KAN en sur kommunemand tærske dig med et vådt franskbrød


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis