Skæring i asfalt med vinkelsliber?

Jeg skal skære lidt i noget asfalt og jeg er for nærig til at investere i det rigtige udstyr.

Derfor har jeg tænkt mig at bruge en vinkelsliber med en grovtandet diamantskive.

Duer det?

Jeg kunne forestille mig, at hastigheden bliver et problem, så asfalten smelter og det hele brænder sammen, men kunne det mon lade sig gøre at sætte en hastighedsregulator foran vinkelsliberen? (Jeg er nemlig også for nærig til at investere i en vinkelsliber med variabel hastighed).

Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

De proff asfalt skære, køre altid vand på, så mon ikke det er vejen frem?

Du kan godt sætte en regulator ind, så du sænker hastigheden, men så mister du en del trækkraft, og jeg kunne forestille mig at det at skære i asfalt, kræver en del trækkraft.

Var det mig ville jeg prøve med normal hastighed, og godt med vand.

Tag en betonflise med under armen, og skær klingen "ren " med meget jævne mellemrum. Det letter processen en smule.


Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.

Jeg har skåret op til en bremseprøvestander i asfalt med en vinkelsliber monteret med alm. betonskiver, en gang i tidernes morgen.  Det gik faktisk meget tjep så lang tid jeg ej skar ned i stenlaget underneden. Og det er rigtigt, sørg for skiven hele tiden er fugtig, så brænder du ingen ting af. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Tak for input. Nu vil jeg prøve at skære mens haveslangen siver og renser med jævne mellemrum ved at skære ned i en gammel betonsten.

Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
Ved godt den her tråd er meget gammel og Dan måske ikke er aktiv længere. Men er lidt nysgerrig om det virkede inden jeg selv går i gang :)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis