Ny batteri boremaskine

hejsa er helt ny herinde, tænker det må lige være stedet at spørge.

Da min gamle DeWalt skal på pension skal der skaffes en ny, men er løbet sur i test på nettet bliver blot mere forvirret, jo mere jeg læser.

er på udkig efter noget 18v gerne med slag (men ikke et ultimativt krav). Pris leje 1000-2000

Har kigget på Dewalt, makita og aeg men ved ikke hvad jeg skal vælge
på forhånd tak morten
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg ville vælge Dewalt, eller Makita.

Hvis du har været glad for din nuværende Dewalt, ville det jo være et oplagt valg.

Jeg har en Makita med slag, den er jeg meget tilfreds med

Jeg vil også sige enten Makita el. Dewalt. Bosch laver også udmærkede batteri boremaskiner.
Men for at være mere konkret så ville jeg gå efter eks den XL-byg har i deres nyeste proff avis. Det er en makita DHP481RTJ.
Den står til 2499 så en smule over budget men virkelig en lækker maskine. Med den behøver du stort set ikke andre. Den har slag, det er en 18 volt maskine med lynlader, der medfølger 2 stk 18 volt 5 ah batterier. Det bedste er dog den er kulløs. Dvs ingen kul du med tiden skal udskifte og længere levetid på batteriet imellem ladninger, og en lidt kortere maskine men med samme, måske en smule større kraft end en med kul.
Bestemt en maskine der kan rive dit håndled rundt hvis ikke du holder fast.
http://katalog.xl-byg.dk/xlbyg/proffcenter/tilbudsaviser/
tak for svar.
BTA er det, det sæt der er på forsiden du linker til?
Hej Soza..
Nej det er ikke det sæt på forsiden, det er den maskine der er et stort billede af på side 7.
Helt bestemt en maskine jeg personligt gerne vil eje hvis ikke det var fordi min gamle stadig virker upåklageligt.
... der medfølger 2 stk 18 volt 5 ah batterier...

Værd at lægge mærke til. De koster hurtigt 1000,- kr stykket, og så har du også masser af strøm, hvis du skulle finde på at købe en af Makitas andre batterimaskiner.

 

 


Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
Annonce

Vær lige opmærksom på at priserne i XL-proff avisen er + moms, så den kommer til at koste godt 3100 kr.

Men ellers en rigtig fin maskine, men måske lidt overkill til hjemmebrug.

Jeg har en del Makita der køre 18 volt li-on 3 AH, de holder nu strøm ret længe.

 

Hej Jens.

Har selv 18 volt 3 amp, og kører rigtig godt, men efterhånden som maskinerne bliver kraftigere og sat mere og mere på prøve med større ting folk forlanger en skruemaskine skal kunne trække rundt så synes jeg ikke 5 ah er overkill, nok mere en garanti til fremtiden. Og synes heller ikke 3100 til privat brug er overkill for en skruemaskine der jo dybest set er det vigtigste redskab i en handymans værktøjskasse.
Og med denne får han en maskine der er kraftig nok til han ikke behøver også og erhverve sig en borehammer da denne kan klare de fleste opgaver.
Jeg købte den store Dewalt da jeg gik i gang med at bygge og det har jeg fortrudt nu. Den bliver hurtigt tung at arbejde så overvej lige om det virkelig er nødvendig med den store rolls royce hjem til. Jeg har til gengæld en lille metabo i mesters bil og den er jeg vildt glad for så den for lov at køre nogle timer efterhånden.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Skrevet af Fiahgt på 14-10-2014 05:42
Jeg købte den store Dewalt da jeg gik i gang med at bygge og det har jeg fortrudt nu. Den bliver hurtigt tung at arbejde så overvej lige om det virkelig er nødvendig med den store rolls royce hjem til. Jeg har til gengæld en lille metabo i mesters bil og den er jeg vildt glad for så den for lov at køre nogle timer efterhånden.

Jeg har en stor Makita, og ja den er tung, men arbejder en del i metal også, og her er den suveren.

Jeg købte en mindre Makita, også til 18 volt 3 ah li-on, den er noget mere håndterlig, men har ikke så stor trækkraft.

Jeg har også en lille Metabo powermaxx 12, den er jeg nu ikke så glad for.

 

 

Jeg har også en lille Metabo powermaxx 12, den er jeg nu ikke så glad for.

Åhr, hvor er du heldig. Jeg nåede lige at købe modellen før (plus), og det er da det værste l... jeg nogensinde har brugt penge på

 

 


Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis