Skift trækrem på MTD 125/96

Hej allesammen,

Jeg har for nyligt erhvervet mig en fin havetraktor til min matrikkel; ét stk. rød MTD 125/96. Desværre er stillingen pt. græsplæne 1 - 0 havetraktor  Da jeg var ca. 2/3 færdig sprang trækremmen. Nuvel, shit happens!

Jeg har i den anledning købt en ny, men jeg kan på ingen vis greje hvordan jeg skal montere den. Jeg er helt med på hvordan den skal sidde, men jeg kan ikke greje hvordan jeg skal komme til: Set fra toppen og Set fra bunden

Jeg troede det var ligetil at løsne møtrikken fra bunden af, men den sidder satme godt fast. Så jeg er lidt i vildrede.

Nogle bud på hvordan jeg kommer videre, førend jeg prøver at splitte hele maskinen ad?

// Mr. Laffel

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Kender ikke lige ret meget til modellen, men prøv og kigge efter om der er noget du kan bruge noget fra de to PDF manualer her: http://www.texas.dk/reservedele/hav...ingid=1191   


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jeg fandt ud af det (efter mere eller mindre at have skilt den ad. Man skal have motoren afmonteret for at få sat trækremmet fast i den ende, og så man afmontere den lille rem der driver gearet mv. Svært meget arbejde for at montere en trækrem, men nu ved jeg så også hvordan resten mere eller mindre fungerer

Hvis der er andre der støder på den her tråd med samme problem så vil jeg anbefale at man afmonterer hjul, sæde, skærefætter (hvis man har sådan en) og motorhjelmen, og så skal den ellers klodses op for at man kan komme ordenlig til.

Best of luck to whoever might need this
Skrevet af Mr. Laffel på 09-10-2014 19:32
Jeg fandt ud af det (efter mere eller mindre at have skilt den ad. Man skal have motoren afmonteret for at få sat trækremmet fast i den ende, og så man afmontere den lille rem der driver gearet mv. Svært meget arbejde for at montere en trækrem, men nu ved jeg så også hvordan resten mere eller mindre fungerer

Hvis der er andre der støder på den her tråd med samme problem så vil jeg anbefale at man afmonterer hjul, sæde, skærefætter (hvis man har sådan en) og motorhjelmen, og så skal den ellers klodses op for at man kan komme ordenlig til.

Best of luck to whoever might need this

Uffffffff for en døwe.  Vi andre plejer nu og kunne nøjes med skærebordet på en sådanne model. Men godt du fik det klaret. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis