Beklædning af skur

Hej

Jeg har fået bygget mig et skur på 3,5x5,5 som skal beklædes. Jeg har lige 2 spørgsmål i den forbindelse.

Den skal beklædes med 1 på 2 beklædning. Jeg har læst mig frem til at man smider 1søm på de inderste bræder og 2 på de yderste. Gør det en forskel om det søm der er hamret i eller skudt i med en sømpistol?

Jeg havde tænkt mig at smide noget vindpap på skilletet og så beklædning uden på dette for at der ikke skal komme sne mv. ind i skuret. Nu har jeg fået mig nogle obs plader som skal sættes op på indersiden. Så tænkte jeg om det var nødvendigt med vindpap ?

Skuret skal ikke isoleres.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Thomas.

 

Og velkommen her på LDS.

Jeg ville nok sætte vindpap i uanset om du beklæder inder siden. Men der skal lister imellem beklædningen og vindpap så der kan komme luft imellem.

Hvis du bruger galvaniserede søm i sømpistolen, skulle du vel nok kunne knalde dem på, men jeg ville nu foretrække de goe gammeldags varmt galvaniserede søm.

Tak for svaret.

Der er ikke "plads" nok til at smide lister på inden beklædningen pga tagets udhæng.

Kan jeg evt sætte det på inden siden op ad pladerne, og hvad er årsagen til at der skal være luft imellem vindpap og beklædning?

Der vil være spild af både vindpap tid og penge

Og hvad er årsagen til det luft imellem. Meningen er bare at det skal holde fugt og sne ude
Til et skur ville jeg nok se bort fra udluftningslister, når der ikke er plads. Hvis det er almindelige (trykimp.) brædder, kan de godt blive tørre ud igennem træet. Systemet med 2 på 1 er næsten fygetæt, så hvis du har plade på indersiden, kan det ikke fyge ind i skuret med sne. Undværer du vindpap, så er der jo luft imellem de 2 lag.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis