Lydisolering af loft i lejlighed

Hej,

Vi har fået nogle nye overboer for et par månder siden. Jeg ved ikke om det er fordi de tramper helt vildt hårdt, eller om det bare er meget lydt, men det hele står nærmest og vibrere når de går frem og tilbage der op. Det er virkelig generende...

Mit spørgsmål går på om der nogle som har forstand på hvordan man nemt og billigt, lydisolerer sit loft i lejligheden? Jeg tænker man vel skal lave et nedsænket loft.

Hvad vil det mon koste hvis man skal have et firma til at lave det?

På forhånd tak.

Mvh. Kristoffer


Med venlig hilsen
Kristoffer
Læs mere om Rionet

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Støj i etageejendomme er et næsten uundgåeligt problem. Der bliver brugt formuer hvert år på at reducere generne fra nabostøj, og der findes mange løsninger.

Den billigste, og ofte mest effektive, er at tale med naboerne om generne. Inviter dem indenfor og lad dem høre, hvordan det lyder ned hos jer, når de tramper ovenpå. Går de med hårde sko indendørs, er der specielle områder hvor der kunne ligge et lille tæppe eller tænker de bare ikke over at de tramper? Snak det igennem og få en relation hvis det er muligt - så er i langt.

Jeg ved godt, at der er sjældne tilfælde hvor en dialog ikke er mulig.

Støj i etageejendomme kan opdeles i den støj som er luftbåren og den støj som transporteres gennem bygningsdele. Hvis i ikke kan høre dem tale sammen ovenpå er det næppe luftbåren støj, men støj som flytter sig gennem bygningens konstruktion.

Prøv at læse denne pjece igennem. Den giver gode bud på løsninger og en prisindikation af omkostningerne pr m2:

http://erhvervsstyrelsen.dk/file/1936/lydisolering_mod_nabostoej.pdf

Nu boede der vel et ældre meneske oven på tidligere, de tramper ikke så meget rundt men nærmest "futter" hen over gulvene. Nu er der så nye nok yngre menesker flyttet ind og der er lidt mere fart over feltet når de flytter sig, bla. løfter de benene når de går hvor ældre menesker nærmest slæber benene efter sig. Måske de nye beboerere ikke har gulvtæpper som den tidligere beboer havde, i dag er det jo moderne at kunne se trægulvene.

Som en ældre snedker sagde til mig for mange år siden, først så vil de fine fruer have nye flotte parket gulve, når vi så har lagt det, dækker de det hele med store dyre tæpper !

( det var før laminat gulvene )

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis