Sokkel og facadeisolering - kombineret med vinduer til gulv

Hej.

Jeg har et murstenshus fra 50'erne med kælder under halvdelen af huset.

Jeg ønsker at lave en kombineret facade og sokkel/kælderisolering med en træfacade, hvor vinduerne er trukket helt frem så de flugter med facaden. Desuden skal hoverparten af vinduerne gå ned til gulvniveau.

Jeg har set mange tegninger af hhv. sokkel- og facadeisolering, så den del er jeg med på, Men jeg har ikke kunnet finde snittegninger/vejledning omkring mødet mellem sokkelisolering, facadeisolering og bundkarmen i vinduet.

I en artikel i GDS-bladet kan jeg se de lægger en stribe lecablokke uden på den eksisterende sokkel og bygger så facadeisoleringen ovenpå disse. Det ville give god mulighed for at støtte vinduets bundkarm, men giver ikke så meget isolering. Andre steder bruges der terrænbatts til at lave isoleringen af soklen, men så mangler jeg noget til at understøtte bundkarmen. 

Er der nogen her den kan linke til en artikel/snittegning/vejledning eller alternativt forklare hvordan man kan gøre det?

Bh
Martin

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår spørgsmålet

Giver illustrationerne i dette katalog over beslag til fremskudt vinduesmontering mening i forhold til spørgsmålet?

http://strongtie.se/media/wc-dk-01-06.pdf

Side 10 - erstat mursten med udvendig isolering.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis