Hvor kan jeg skaffe denne skrue?

Hej,

Håber dette indlæg er ok her.

Jeg har overtaget en ældre køjeseng fra Ilva, men jeg mangler 4 skruer (jeg ved ikke hvad deres rigtige navn er - men det er i forbindelse med en koblingsskrue i både top og bund) Jeg har fået samlingsvejledningen fra Ilva, men modellen er desværre udgået, og de kan ikke skaffe disse skruer mere - jeg skal selv finde dem.

Jeg har vedhæftet foto af skruen - de er 87 mm.


På forhånd tak!

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej og velkommen på siden

Kender du ikke en der har en metaldrejebænk, de vil være ret nemme at fremstille.

 

Ikea har en del reservedele, måske du kan finde noget brugbart der?

mvh jens

Ellers har de i Biltema men jeg kan ikke se mållængde på skruen i deres katalog

susanne Mertz

Ph.d. = pensionist hele dagen 


Du kunne også smutte forbi Ikea, de har dem med garanti i deres reservedelsreol :-)

Med venlig hilsen

Anders

Det samlebeslag kan du sikkert selv lave. Materialer: m8 gevindstang, boremaskine og Lille vinkelsliber.
Du afkorter nogle stykker m8 gevindstang på 87-90 mm sætter lille vinkelsliber fast, ( f.eks. med skruetvinge på værkstedsbord. Stykkerne kan sættes i boremaskine og holdes på slibeskive, til gevind er væk, (på den del der er ude af borepatron). så er de ca. 7 mm ( tykkelse er ikke så vigtig, bare de kan gå i hullet)Neddrejning kan du lave ved at holde den ind imod kanten af slibeskiven. Alt sammen med roterende boremaskine. Hvis du har låsekilen kan du engang imellem mærke om den passer. PRØV det er lettere end det er at beskrive det. Det du mangler er den krave der sidder midt på. Den tror jeg bestemt kan undværes.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis