Tapetklister & "non-woven" tapet

Hejsa

Jeg skal til at tapetsere for første gang.  Jeg har købt et tapet der bliver beskrevet som "non-woven" og ifølge vejledningen kan man smøre klisteret direkte på væggen.  Jeg har noget Scandia tapetklister (købt i Jem og Fix) liggende og på J&F's hjemmeside står der følgende: "Anvendes til opsætning af alle almindelige papirtapeter, vinyltapeter, savsmuldstapeter, samt til mere sarte typer af tapeter, der ikke tåler stor vandopblødning."  Kan jeg bruge det til min tapettype eller skal jeg købe noget helt specielt?

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Man skal bruge en væv-klæber til non-woven tapet. Hvis vægen er sugende skal den forlimes men en blanding af 1/2 vand og 1/2 vævklæber eller behandles med en forankringsgrunder, så vægen ikke suger vandet hurtigt ud af klæberen. Hvis det er første gang er det rigtig fedt at være to til at styre banerne ( en for oven og en ved gulvet).

Dit tapetklister må du gemme til en anden gang.

Jeg har sat miljøvæv ( vist det samme som non-woven ) op i hele mit sommerhus og gav væggene forankringsgrunder ( også kaldet microdispers ) først - som nævnt.

Derefter et lag vævlim med rulle - så går det nemt. Du skal regne med ret meget vævklæber, det er noget tykt stads. Det med at styre banerne - du lader dem bare lappe lidt over hinanden og skærer derefter gennem begge baner fra loft til gulv - fjerner den strimmel, der skæres væk og trykker dem ind - så får du en usynlig samling. Den metode kan naturligvis ikke benyttes hvis der er farvet mønster på - så skal banerne stødes sammen så mønsteret passer.

 


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis