Fejl på AEG opvaskemaskine

Hej Alle
Hvis jeg har ramt et forkert emne med dette spørgsmål beklager jeg, er ny på dette site. 

Jeg har en 3-4 år gammel AEG Electrolux opvaskemaskine model Favorit 40379 som nu melder fejl.
Fejlbeskeden lyder ifølge vejledeningen "Overløbssikring er aktiveret". 
I et andet post læste jeg at man skulle prøve at vippe opvaskemaskinen 45 grader for at tømme den for vand og derefter prøve igen. Dette har jeg prøvet og maskinen kørte 2-3 gange hvorefter fejlen nu optræder igen. 

Må være ærlig at sige at pengene ikke sidder løst ved mig så vil hører om i eksperter har nogle ting jeg kan prøve inden jeg køber en ny maskine eller tilkalder en serviceteknikker?

Forsat dejlig dag til jer alle.

Skal det gøres ordentligt skal du IKKE invitere mig !
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mange opvaskemaskiner har en flyder på bundpladen, så aquastop aktiveres, hvis der ligger vand på bundpladen, som naturligvis skal være tør.

Spørgsmåler er så bare om du har en utæthed eller defekt føler / kredsløb.

Du kan formentlig afmontere soklen under fronten, for at se om der ligger vand inde i maskinen.
der er helt sikkert en utæthed et sted i maskinen.Du kan begynde med at tage siderne og front stykket af prøv så og start maskinen op og du kan nu se hvor den er utæt måske er det bare en pakning der lige skal have lidt silikone

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis