Penselmaling af bil?

Er der nogen der har erfaring med penselmaling af en hel bil, som de vil dele? Jeg har en gammel Astra hvor jeg vil slibe noget rust på panelerne og så male over. Da resten af bilen er temmelig grim, med en træt rød metallic-lak, hvor stort set al klar-lakken er sprunget af taget, samt diverse grimme reparationer ved skærme osv, overvejede jeg at give den samme farve overalt.

Jeg forestiller mig, at en mat (sort fx) vil være nemmest at få rimelig pæn? Men hvor meget skal man slibe hvis lakken under sidder fast? Dørene ser ok ud, det er mest tag, hjelm og bagklap, hvor klarlakken er begyndt at slippe.

Er der nogen der vil øse af erfaringer? På forhånd tak.

Jeg er godt klar over det ikke kommer til at ligne en prof-lak, men det kan dårligt blive værre end det nuværende

17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Slib den mat over det hele, sliber du ned til metallet nogle steder, så giv de pletter noget grunder. (få det hele godt affedtet, med fortynner inden du maler)

Jeg ville bruge en malerulle, af den type med meget korte hår, det kan give en rigtig fin overflade.

Du kan også få nogle små malerruller som er lavet af skum. Det ville jeg nok prøve


LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Matsort spraydåser koster ikke alverden, hvorfor rulle. Hvis ikke man kan stå inde så forstår jeg det godt.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Ja selvfølgelig kan man penselmale en hel bil ............ hvordan tror I at en Ford T blev malet .......... Jeg ville nok rullemale bilen i stedet , slibe den godt , overgange hvor klarlakken skaller af osv , ......... find en ret langsom tørrende maling , i det mindste en langsom fordampende fortynder, hvis det er nødvendigt , dette for at få malingen til bedre at flyde sammen , . prøv dig frem med forskellige ruller , dermed mener jeg længden på luven , jo længere luv , jo grovere struktur . ..... så er spørgsmålet om det skal være en matsort maling ....... ville nok foretrække en halvmat/halvblank , for at skjule flest dårligdomme ........
håber du kan bruge mit indput til noget ...........bare klø på ..........

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........

Nu kræver det jo ikke alverdens udstyr at lave en LDS spraymaling af bilen :-) Link

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Skrevet af Lars ON på 11-10-2014 18:53

Nu kræver det jo ikke alverdens udstyr at lave en LDS spraymaling af bilen :-) Link

Thats a good one !

 

 


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Ok, os der luft maler bruger vandudskiller, hvor er hans snotudskiller. Det går da egentlig fint, det er sådan noget man så meget fra tidligere østlande. Har set Trabanter spartlet med cement.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Skrevet af Lars ON på 11-10-2014 18:53

Nu kræver det jo ikke alverdens udstyr at lave en LDS spraymaling af bilen :-) Link

 

Hi hi, jeg sad og ventede på han sugede luft ind på det forkerte tidspunkt og fik sig en mundfuld maling.

Ja vandudskiller, er blevet en by i rusland

Hvis du vil bruge rulle, er min erfaring at det kan betale sig at købe kvalitets ruller, de billige skumruller giver for mange bobler, hvis du ikke kører med den samme lave hastighed når du ruller. 

Du kunne jo vælge at male den cammoflage, så kan man ikke se hvis der er små smuttere i overfladen  

 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
fineste måde at sprøjtemale bil på :-D

Mht. farve, ville jeg nu nok ikke gå efter en mat sort, da det er en af dem der mest af alt afsløre ujævnheder.
Men derudover frisk ide at male dytten med pensel/rulle :-)

Lad os endelig se noget før og efter billeder.

Mvh

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.

Hej.

Altså, nu har jeg i mange år holdt engelske bilblade og set at de med god succes penselmaler deres klassikere hjemme i indkørslen.

Har selv gjort det med en LandRover for år tilbage, og hvis du er lidt omhyggelig med en god pensel og den rette viskositet i malingen og over 15 graders varme - gerne 18, så går det nok.

mvh

 


 varmetossen

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også