Efter isolering af hus fra 1970

Hej Alle. 

Jeg er igang med de små forberedelser til efter isolering af loftet på vores hus med nuværende 100 mm mineraluld hvor der til efter isoleres med yderlig 200 mm papiruld. Samlagt 300 mm isolering.

Jeg har valgt at lade den nuværende gangbro blive liggende da isoleringen nedenunder er intakt og ikke har nogle skader. Gangbroen bliver forhøjet med spærtræ 195 mm på tværs af den gamle gangbro og bliver skruet direkte ind i siden af tag spærene. Således at man stadig kan gå og lave andre ting imens.

Ligeledes skal der sættes vindpap på imellem spærene ude langs taget så der stadig kan komme luft op til loftet udefra.

 

Mine spørgsmål går ud på...  Skal man ikke kun ( kun & kun )

Løfte gangbro. Samt lave den nye gangbro.?

Lave kasse til lofttrappen. ?

Sætte vindpap op i siderne langs taget mellem nuværende spærtræ. ?

Få blæst papiruld således at den samlet højde når 300 mm. ?

 

Men hvor fanden for man bølget vindpap henne ??

 

Håber der er nogle kloge hoveder herinde.

Pft

 

Mvh Johnny S Pedersen

 

 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har lige haft Dansk Isolering at lave en efterisolering, hvor de lavde ny gangbro, forhøjelse af trappehullet, og indblæsning af 300 mm rockwool.

De brugte nogle plader som lignede en kraftig bølgepap plade, som var blevet smurgt med noget plast/ole-lignende materiale (de var sikkert lavet af det) de kan ses yderst til højre på billedet. 

Jeg betalte 6100,- for for de 35M2 tagflade jeg har, alt inclusiv. 

De klarede det hele på en formiddag, og efterlod en flot loft og ingen svineri nogen steder, andet end på loftet.

 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Skrevet af JohnnySt33 på 05-10-2014 17:38

Gangbroen bliver forhøjet med spærtræ 195 mm på tværs af den gamle gangbro og bliver skruet direkte ind i siden af tag spærene. Således at man stadig kan gå og lave andre ting imens.

Mvh Johnny S Pedersen

Super enkel måde at forhøje den gangbro på. Meget mere simpelt end at bygge den op ovenpå den gamle.

 

 

klik på BYGTJEK Winwin så kommer du til et eksempel på nogle plader der er beregnet til vindstop. De er ikke billige, men yderst effektive og rationelle. Du kan evt. få / købe en prøve på den lokale tømmerhandel, og se om de passer dig.

 

 K 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jemogfix har et lign produkt til ca 1/3 af prisen på winplderne om de er lige så holdbare ved det ikke. Har kun set dém i butikken
Tak for svar..

De bølget vindpap som isolatørende havde ville han gerne sende til mig med en pris på 49,95 pr stk ex moms og skal bruge 40 stk så der må være nået andet på market end den de bruger..

Nu sad jeg og tænkte om man ikke kunne bruge sådan en her rulle og rulle ud langs taget og sætte op langs tag foden og sætte på indersiden af tag spærret også lukke af på den måde så der stadig kommer luft ind ?

http://www.bygmaonline.dk/shop/vindpap-333-1-10951p.html
Annonce

Du kunne måske også gøre som man gjorde før i tiden.

Skære en fast rockwool bat til i smig, så den danner en "kant" du kan puste op imod. 

Som du ville gøre hvis du skulle isolere kun med bats..


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Hej johnny.
En tynd trykfast isolering er ganske udmærket til din tagfod.
Isolatøren har da også taget al rigeligt for de windplader!!!
Dog vil jeg sige at du skal passe på med at bruge papiruld på loftet. Min kammerat som er brandmand fortæller at han afskyr det, da de nogle gange bliver kaldt ud flere gange på samme hus, da papirulden ligger og ulmer og får branden til at blusse op igen. Der findes også granulater i både glasuld og rockwool...

Hvis brandvæsnet bliver kaldt ud til brand flere gange i det samme hus, fordi branden blusser op igen, må det absolut være fordi de ikke sørger for at være færdige inden de tager hjem!!

Jeg har selv oplevet det, men da var det bare noget træ de ikke havde fået slukket ordentligt.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis