Bærekugle på Peugeot 406

Hej er ved at skifte bærekugle på bilen men den sidder uhjælpeligt fast har prøvet med varme men det hjælper ikke er der nogen der kan hjælpe?

 

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej.

Lidt mere nøjagtigt, hvad er det, der sidder fast?

mvh


 varmetossen

Hej.

Hvis det er en almindelig bærekugle er det da en konus der låst med en møtrik med en split i.

I mangel af en konusaftrækker holder man modhold med en mukkert eller andet stort og slår med anden stor hammer på siden af konussen, så plejer den at gå løs.

mvh


 varmetossen

Jeg har fået støddæmperbenet af men jeg kan ikke få afmonteret bærekuglen fra støddæmperbenet

 

Ved ik med 406, men på 206 skal hele bærearmen skiftes.

svjes et røe på hvor den røde linje er og evt en gammel top i toppen af røret og så spænd fjederbenet godt fast ( uden at trykke det ) evt spænd det fast i bolt bæfestelsen. 
og så tag ved , den kan som du har fundet ud ad sidde fast , har lige lavet min citroen c5 medens den sad på bilen, har du den spicele top 

 

Hej.

Hvis det er den type, er de modbydelige. Havde dem engang på en 505, og kunne godt fornemme at det magtede jeg ikke, så jeg afleverede armen på værkstedet, og det første de gjorde var at ødelægge specialværktøjet. Så var de ikke rigtig indstillet på at gå videre

Så måtte jeg i byen med armen og fandt et smedeværksted hvor jeg kunne låne ilt og gas og noget stort værktøj og efter en tid, så gik det.

mvh

 


 varmetossen

Jeg vandt over bolten og hvad det angår kan ilt og gas ikke undværes

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis