Pergo gulv der er gået i samlingen

Hej jeg vil høre om der er nogen der har erfarringer med gulv Jack til 8 mm laminat gulv fra pergo jeg har nemlig et sted i mit gulv hvor det er gået fra hinanden hver gang med går på det hjælp germe med gode ider...

Mvh René
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej og velkommen på siden

Har også Pergo gulv, der er gået i samlingen, det er fordi underlaget ikke er i orden. (gammelt bræddegulv, med påsømmet massonit) så jeg tror ikke det er til at rette op på.

 

Andre steder i huset, ligger samme slags Pergo, men på stabilt og helt plant spånpladegulv, her er ingen problemer.

Hm. Altså når du går væk fra området, så er samlingen helt tæt igen, men når du går iver, så kommer der luft imellem?

Mvh. Christian M
 

Hvis det samlingen på den korte led, der er gået fra hinanden, klarede jeg det hos min broder på flg. måde:

Et bræt ca. 10x30 sætte jeg fast på pergoen med dobbeltklæbende tape, stillede min bror på brættet (+100 kg) og slog på brættet og fik banket pergoen sammen. Husk at komme lim i samlingerne.

Jeg tænker at jeg bliver nød til at bor nogle små huller om komme noget pu lim i så det rejser sig op og trykker det på plads for jeg er ret sikker på at det er fordi der er luft neden uder lige i det område
Pu lim har ingen effekt hvis ikke underlagt er opfugtet. Kræver fugt for at hærde.

Tag nu bare det gulv op og løs problemet korrekt. Når man lægger pergo skal underlaget have en hvis styrke. Kan ikke huske hvor meget men et almindelig skum underlag er ikke godt nok
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis