hjælp til oppudsning af vægge og vinduer

Hejsa.

Jeg har smugkigget herinde og nu er det på tide at spørge selv. 

Ovenstående billeder er hvad jeg har efter at have taget fliser ned.

Spørgsmål: skal jeg tage resten af den gamle klæber ned? Hvad med den gamle puds med maling på? Det sidder godt fast.

Jeg har læst mig til at skalflex multipuds skulle være sjovt og nemt til denne slags opgaver, men er det?

Der var en her som skrev at han/hun borede nogle metalerør med hul i til væggene for at køre retholdt med - kan man evt bruge nogle trælister sømmet i foroven/forneden? I så fald, hvad er minimumstykkelsen? Hvis da overhovedet er påtrængt?

Endvidere, hvad er mestertricks for gode, skarpe hjørner rundt om vinduet?

På forhånd mange tak


Langsomt er smidigt og smidigt er hurtigt
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Jeg vil ikke anbefale multipuds til dette arbejde. da den højest kan udføres med en lagtykkelse på 3 mm og den er ikke så fleksibel at arbejde med, når det er så lille en kornstørrelse den indholder.

I forhold til ledere vil jeg heller ikke anbefale træ da de vil blive meget fugtige som det vil føre til at de vil udvide sig.
En pudsmørtel har en tykkelse mellem 10-13 mm så det ville også være svært at montere stålrør plus de ville skulle fikseres flere steder for ikke at bue
En god gammeldags pudsledere af puds er vejen frem

Jeg vil kunne beskrive en vejledning til dig.
Men mangler lidt oplysninger. hvilken overflade behandling kommer der på væggene? Filt, tappet. fliser eller filtset vægge? og hvor?
Vil du have det hele pudset på ny? eller bare reparationer af pudsen?

Hilsen Martin

Med venlig hilsen
Martin Hjordrup Hansen.

Bygningskonstruktør / projekterings,- IKT- og Procesleder. Bygningsdesign.

Ingeniørfirmaet 
FJERRING A/S
Slagelse.
Hej. Tusind tak for svar.

Planen er at sætte fliser op til samme højde som de gamle, man kan se hvor de gik til. Resten tænkte jeg på at pudse op, filtse og male.

Langsomt er smidigt og smidigt er hurtigt
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også