Anden bil.

Jeg skal ha' købt en anden bil og har kastet blikket på en Citroen Nemo. Den passer mig i størrelse m.m., men det passer mig ikke at den er på diesel.

Har i nogle indput om andre, i den størrelse, på benz.

Jeg er specielt lidt hook på splitbagdørene og min. en skydedør.

Alt  der findes er med 6-7 sæder og jeg skal kun bruge to - har jo sæder nok i den bette byracer.

Sniffer  
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Sniffer.

Hvorfor må det ikke være en diesel motor der ligger i bilen ?

Fordi jeg siger det sgu - nå!!!!

Sniffer  

Hej.

Jeg glæder mig til at se et billede af en Nemo. Den er undgået min opmærksomhed

mvh

varmetossen

Arrrhh Klaus - der er vist ikke den store forskel på Berlingoen og Nemoen i udseende, men Nemoen cykler 23 km. på en liter, det er da en forskel der er til at føle på. Og så er der splitbagdøre, et stort + i min verden. (Bare så gemalen ikke altid har buler i roen)
MEN...Nemoen er kun på diesel i DK, desværre.

Sniffer  
Annonce

Hej.

Husk lige på at det er dyrt at eje en varevogn der er nyere end 97 hvis det er privat.

Har ikke lige noget i tankerne, men er der et prislag?

Godt så, var lige inde og se på modellen. Vi har lige selv været igennem anskaffelse af ny bil, og en diesel skal nærme sig 30 km/l før det er fornuft for de fleste som reglerne er nu.

Vi skulle så bruge en 4-dørs (børnebørn og -sæder) og træktøj. Det er også et problem på de nye småbiler. Reelt forbrug er 20 - 21 km/l 4 cyl. benzin og det er vel 10 - 12% mindre end de påstår den kan, men det er nok ok.

mvh

varmetossen

Du har da ret, den skal trille langt på literen, før det kan betale sig i dag.
Jeg kan vel slippe med 3300 i vægtafgift på en Berlingo - altså den med 5-6 sæder.
Mangler bare at se med egne øjne hvor meget bagsæderne fylder, når de er klappet ned.
Den vil sikkert kunne opfylde mit ønske.
Ja, en jydekrog er et must og små biler er for lave til "den gamle", men jeg har også været forvent med at sidde godt og fornuftigt i de biler jeg har haft.
Jeg har to små Suzukier nu - Swift og Alto - det er de første personbiler jeg har ejet, ellers har det altid været store kassevogne på diesel.
Mon der er nogle der har erfaring i økonomien m.h.t. reservedele til citroner?? Er de dyre når de skal til bildoktoren??

Sniffer  
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis