Reparation af plankegulv

Hej!

Vi har væltet en væg i vores køkken. Vi vil gerne have pudset det gamle plankegulv op, det eneste problem er bare, at der hvor væggen har været, fortsætter plankerne ikke. Dvs. der er omkring 10 cm mellemrum, hvor væggen har været.

Hvordan fixes dette? Man kunne lægge en planke på tværs i mellemrummet, men der kommer jo stadig nogle grimme skillelinjer... Ideér/forslag modtages med kyshånd

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Personligt er jeg ikke så meget til at have en planke, som ligger på tværs og "deler" rummet. Så jeg ville nok brække hele gulvet op, og så ligget det ned igen i forbandt, så revnen blev skjult helt. Men det er en større omgang.

Tror det mest almindelige er at skære enderne af plankerne lige, og så ligge en planke på tværs, som du er inde på. Forstå ikke helt hvad du mener med "grimme skillelinjer"? Hvis du ikke vil brække hele gulvet up, eller ligge noget andet ovenpå, så er der ikke ret mange andre muligheder.

 

Okay ja, selvfølgelig. Den havde jeg ikke lige tænkt, altså at skære dem lige. For ja, problemet er nemlig at de ikke er lige lange og så vil man jo naturligt få mere mellemrum end andre steder.

Ellers havde jeg tænkt at bruge noget træ polyfilla for måske at gøre det mindre synligt.

Du kan se princippet HER

Hvis man klikker på billederne og forstørrer siden (Ctrl +) kan man godt få en idé om hvad han laver.


Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
Tusind tak! Det var lige hvad jeg manglede
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis