Isoleret Skillevæg til værksted

Jeg er ved at bygge et værksted i en uopvarmet hal. Værkstedet kommer til at ligge i et hjørne af hallen, så de to af væggene er hallens ydervægge. De to andre vægge har jeg tænkt at bygge af reglar med OSB-plader på begge sider. Da jeg gerne vil have lidt varme på mit værksted om vinteren, vil jeg sætte dampspærre på den side af isoleringen ind mod værkstedet. Men hvad skal jeg gøre ved væggen mod den kolde side ?? Kan jeg bare sætte osb plader direkte på reglarne og op ad isoleringen ? eller skal jeg sætte vindpap og afstandslister imellem for at give luft til isoleringen, som man vil gøre på en ydervæg ??

Nogen gode råd ??

 

 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Nej det er ikke nødvendigt med vindpap og afstands lister, det er jo inden døre du laver det. Det er forsåvidt heller ikke nødvendigt med en damp spærre når det er skillerum i en hal.

Tjah, Håndværker har måske drukket af natpotten.........

Uanset hvor, så skal der dampspærre op, når der er temperaturforskel på de to sider.

Mht vindpap, så kommer det nok an på hvilken beklædning der er på hallen. Er den muret op så nej, hvorimod hvis det er træ eller stålplader, ville sætte vindpap op. Husk afstand til ventilation.

mvh

BS


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Det er også min tanke, at når jeg vil have lidt varme på, så skal der dampspærre.

Hallen er med stålplader, både udvendig og indvendig og jeg har fået fortalt at der er ca 100 mm isolering i ydervæggen.

Så må jeg vel til at klage til min husvært, for der er ikke dampspærre i skille vægen mellen værksted og køkken kun en tom hulmur

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis